policy Postad 1 mars 2007 Postad 1 mars 2007 Vad kan man göra för att förbättra en konsument kamera? Går snart ut skolan och då är det bara att säga hej då till deras utrustning:( så undrar därför vad man kan göra för att förbättra sin hemma kammera alltså objektiv mässigt och liknande? Kanske inte går att göra ngt alls men tänkte fråga iaf:) 0 Citera
policy Postad 1 mars 2007 Författare Postad 1 mars 2007 hehe hm vet inte ännu Mamma har köpt en åt mig, det ska vara en överaskning, men syrran sa att hon köpt en:P Men ska berätta så fort jag får veta det var en sony i alla fall så mycket kunde min syster om kameror. 0 Citera
barnholdt Postad 2 mars 2007 Postad 2 mars 2007 Vidvinkeladapter, extra batteri gärna två (glöm inte numrera dem), enbensstativ eller trebensstativ lite beroende på vad som ska filmas. Listan kan göras lång och de olika sakerna på den bror lite på vad och hur du ska filma. 0 Citera
policy Postad 2 mars 2007 Författare Postad 2 mars 2007 Extra batteri och stativ är något som jag givetvis skall köpa till men menade, om det går att tex byta objektiv eller liknande men det kanske skiljer sig från modell till modell så ni kan ju inte hjälpa mig förrän ni vet vad jag har:/ (jag tänker inte så långt ibland...;)) 0 Citera
pld Postad 2 mars 2007 Postad 2 mars 2007 Vidvinkeladapter, extra batteri gärna två (glöm inte numrera dem)... Varför ska man numrera batterierna? 0 Citera
gorse Postad 2 mars 2007 Postad 2 mars 2007 så man vilken som är vilken, så klart. Då slipper man sätta i det tomma batteriet för att upptäcka vilken som är laddad och vilken som inte är det. Senare när batterierna inte är lika nya längre vet du vilket av batterierna som har kortare difttid än det bättre batteriet (tex om du köper ett i dag och får råd till ett till om 6 månader). 0 Citera
jernby film Postad 2 mars 2007 Postad 2 mars 2007 Skämtar du....du har väl talat om vad du vill ha? ;) Lika dumt som man frågar om olika hundfoder och sen får en katt i present. /nils 0 Citera
policy Postad 2 mars 2007 Författare Postad 2 mars 2007 haha men visste inte riktigt hur mycket jag ides begära:) sa bara att jag ville ha en dv kamera och att det skulle vara någorlunda respektabelt märke:D 0 Citera
policy Postad 11 mars 2007 Författare Postad 11 mars 2007 Fick kameran det är en Sony dcr-hc27 grymmt bra bild (när det är ljust) kan mamn göra ngt roligt med den= typ köpa till objektiv etc:) 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 låter kanske lite för enkelt/löjligt men bra ljus är svaret. /Jan 0 Citera
policy Postad 12 mars 2007 Författare Postad 12 mars 2007 Dålig bild när det är mörkt det fixar jag med ljus men har blivit van vid skolans semiproffs kameror och undrar om det finns ngt roligt man kan göra med den här kameran. Typ adapter så man kan byta objektiv etc. Förväntar mig inget mirakel men något kul iaf:) 0 Citera
jernby film Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Stativ ska du ha när du gör din första skräckfilm i gamla Haparanda Järnvägsstation. Även en dokumentär med folket på väg hem från Haparanda Stadshotell :birp /nils 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 bytat objektiv? Nja det går inte att göra med dem flesta dv kameror, men en vidvinkel adapter kan du alltid köpa. /Jan 0 Citera
policy Postad 12 mars 2007 Författare Postad 12 mars 2007 Stativ ska du ha när du gör din första skräckfilm i gamla Haparanda Järnvägsstation. Även en dokumentär med folket på väg hem från Haparanda Stadshotell :birp /nils Stativ är ett måste än så länge har jag lånat från skolan:D kommer sakna deras utrustning:/ Haha ska sätta fast kameran på huvudet nästa gång man är ute :birp Vad kostar vidvinkel adapter och liknande alltså ca?:) 0 Citera
policy Postad 13 mars 2007 Författare Postad 13 mars 2007 google! hmm får väl kolla där då...;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.