Gustaf Lindborg Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 Jag vet inte om det här är rätt avdelning men jag gör ett försök. Det är så att jag undrar hur jag får en färdigredigerad film från datorn över till ett tomt mini-dv-band? 0 Citera
Dario Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 Om du har dv-in på kameran så kan du exportera dit. Tillvägagångssätt beror på vilken mjukvara du använder. 0 Citera
Bengt Postad 4 mars 2007 Postad 4 mars 2007 Ungefär som när du tankade in det oredigerade materialet i datorn, fast tvärtom! Tala gärna om vad du använder för program och kamera, det blir lite lättare att komma med tips då. 0 Citera
Gustaf Lindborg Postad 4 mars 2007 Författare Postad 4 mars 2007 Tala gärna om vad du använder för program och kamera, det blir lite lättare att komma med tips då. Min kamera är en JVC GRD240E och programmet jag brukar heter Magix. 0 Citera
Bengt Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Du har tyvärr ett stort problem där. Kollade på JVC hemsida och fann att din kamera har inte DV-in, bara DV-ut. Det betyder att du kan tanka in material från kameran till datorn men inte ta ut färdig film från datorn till kameran. Du får låna en annan kamera, med DV-in, av någon för att kunna föra över din film till DV-band. 0 Citera
Gustaf Lindborg Postad 5 mars 2007 Författare Postad 5 mars 2007 Du har tyvärr ett stort problem där. Kollade på JVC hemsida och fann att din kamera har inte DV-in, bara DV-ut. Det betyder att du kan tanka in material från kameran till datorn men inte ta ut färdig film från datorn till kameran. Du får låna en annan kamera, med DV-in, av någon för att kunna föra över din film till DV-band. Tack för hjälpen, Bengt. Funkar det med Canon HV-20? 0 Citera
Bengt Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Det borde göra det. Enligt specen på Cyberphoto så finns det både DV in och DV ut på den kameran. Däremot vet jag inte om ditt program "pratar" med den kameran. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.