Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej Blir fel på min export av film

Pentium 4

3,2 ghz

Geforce 7950

Videocollection (PP 1.5 AE 6.5)

Läst in filmklipp med Matrox kort (RTX100). Det kortet sitter inte i datorn längre. Projekt settings upper fields.

Sequence 1: Editering inkl. färgjustering, contrast m.m. (4 filmspår och 3 ljudspår)

Sequence 2: Importerat ett "intro-comp" från AE (som AVI) + Sequence 1 + "outro comp" (AE) AVI.

Sequence 3: Innehåller Sequence 2. Två videospår över varandra med samma innehåll.Spår ett utan effekt och Spår två: med MB Editors "Basic" -Preset och opasity 70%

Innan hade jag även FieldsKit deinterlace på hela Sequence 1-"filen" (i sequence 2). men har nu tagit bort detta. (deinterlacar senare hela färdiga filmen så fort jag fått den att funka i exporten). När jag hade fieldskit på så blv den renderade exporten (DV AVI) ca 16 min lång, (filmen är 18,7 min). Inget felmeddelande på renderingen men när jag kollade på resultatet fattades de sista 2 minutrarna.

Efter detta försök tog jag bort Fieldskit i förhoppning att resultatet skulle bli bättre. Körde även som okomprimerat QT, men resultatet blev hackigt. inget som har med fields att göra, enbart att allt "snabbhackede" framåt när jag kollar på det i QT. Gjorde om allt igen (QT) och då går filen inte alls att öppna. "Detta är ingen filmfil" står det i ett felmeddelande. ävenom om filen är en .mov

Kan man inte göra massa sequences i varanda. Alltså 1 i 2, sedan 2 i 3 osv.

Jag har´ju i detta fallet gjort individuella effekter på varje klipp i sequence 1, sedan la jag ju fieldskit på hela tidslinan i Sequence 2. Sedan in med 2an i 3an där MB Editors lades på . Kan man inte göra så här?

Postad
Läst in filmklipp med Matrox kort (RTX100). Det kortet sitter inte i datorn längre. Projekt settings upper fields.

- Är projektet ett Standard DV eller ett Matrox Project som är importerat in i ett Standard DV Project?

- Är ditt Project skapat via Custom Settings? Om ja, vad valde du under Video Rendering > Compressor när du skapade ditt Project?

- Är filmen alltid ca 16 minuter när du exporterar den, oavsett vilket format du väljer att exportera den som?

Det jag kommer att tänka på är att du kan ha justerat Work Area Bar på den Timeline du försöker rendera ut och att renderingsinställningarna är inställda på att exportera just Work Area Bar och inte Entire Sequence.

Att nesta timelines går utmärkt i PPro, så det är förmodligen inte där felet ligger.

Postad

skapat via custom settings. upper first. Kommer inte ihåg compressor men nu står det (DV PAL) och det går inte ändra

kan man exportara enbart 30 sekunder från timeline? så man slipper rendera allt vid test

Postad
skapat via custom settings. upper first. Kommer inte ihåg compressor men nu står det (DV PAL) och det går inte ändra

Då hade jag installerat Matrox Software Codecs som följer med RT.X100 och skapat ett nytt Project. Matrox Software Codecs finns på installationsskivan för Matrox X.Tools Build 6122. Sedan hade jag skapat ett nytt Custom Project i PPro och gjort följande när jag skapar det:

1. Under General, välj Video for Windows

2. Under Video Rendering, välj Matrox DV/DVCAM

3. Namnge ditt Project

4. Importera ditt gamla Project in i det du nyss skapade via File > Import

5. I Project Window, öppna upp den Bin som skapas vid import av ditt gamla Project och öppna den/dom Timelines du skall exportera.

kan man exportara enbart 30 sekunder från timeline?

Ja, använd Work Area Bar på din Timeline och se till att exportera din Work Area Bar.

Postad

Var fortfarande något fel när jag gjorde som du sa och körde ut som AVI DV. Däremot blir det kanon och köra ut som okomprimerat QT och sedan H264 I QTPro.

Kanonkvalitet

tack för hjälpen.

Postad

Nu fattar jag inget. .. ..

Kör ut en 18 min film, Uncompressed QT. När hela filen är exporterad (direkt när alla 100% är genomförda) kommer meddelandet upp:

"

error compiling movie

unknown error

"

Filen ligger där, 34+ GB, men om jag försöker spela den säger datorn att det inte är en filmfil.

När jag gör 15 sek tester blir det rätt, men inte längre filer. testade precis en 10 min work area test, mne det blev lita fel.

Postad

Kan vara 2Gb spärren (att filen inte kan vara större än 2 Gb). Vad är det för disk (och hur är den formatterad)? Kan du testa med en QT DV?

/Max

Postad

Testade med QT DV.

Blir inte bra när jag kollar i QT, men om jag tar in den i QT och exporterar som H264 är det ok. Däremot blir ju pixelratio 0.9 när jag exporterar som QT DV.

Dessutom blir ju filen över 4 GB vilket innebär att jag inte har 2GBspärren?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...