Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej där, vad skulle ni göra? Jag har precis förlorat huvudrollen till nästa kortfilm, alla andra roller är klara och uppbokade om två veckor för inspelning, alla i teamet är uppbokade samma helg, alla har annat eller jobbar vanligtvis helger och fått lov att ta semmester.

Så då är frågan vad skulle ni gjort.

1. Skjuta upp inspelningen, med risken att flera hoppar för att det inte fungerar för dem.

2. Leta som galningar efter en ny skådis till rollen? (redan frågat 2 som inte kunde den helgen)

3. Avluta allt arbete och ta upp det när det fungerar, börja om hellt från början.

4. Begå harekiri?

Postad

Umm, lite felstavning där.. Nej, inte problem, eller? de jag hade var ifrån http://www.filmcafe.nu, man får massor med svar, men sen så är de inte så proffesionella 50% av dem, eller är uppbokade på allt, och att då få tag på någon på kort varsel är problematiskt.. Och sen vill man ju inte ha vilken konstig typ som hellst som står framför kameran.. Eller?

Postad

Janne 32 år är en välklippt, arrogant, cyniker, en överklass snobb med backslick och de modernaste kläderna. Han går helst ut på ställen runt Stureplan.

En beräknande sociopat med stenkol på läget och kontrol över sin omgivning.

Postad

Det säkraste är nog att skjuta upp inspelningen, vilket kanske innebär att du måste göra om allt från början. Men hoppet är ju inte ute än. Det går ju fortfarande att hitta en skådis (jag skulle lätt ställa upp om det var säkert att jag kunde!). Du får kanske göra övervägandet huruvida det är viktigare att få filmen gjord nu med en skådis som du är osäker på eller om du tycker det är viktigare att du får rätt skådis, och riskerar att det dröjer innan filmen blir gjord.

Postad
Det säkraste är nog att skjuta upp inspelningen, vilket kanske innebär att du måste göra om allt från början. Men hoppet är ju inte ute än. Det går ju fortfarande att hitta en skådis (jag skulle lätt ställa upp om det var säkert att jag kunde!). Du får kanske göra övervägandet huruvida det är viktigare att få filmen gjord nu med en skådis som du är osäker på eller om du tycker det är viktigare att du får rätt skådis, och riskerar att det dröjer innan filmen blir gjord.

Japp, så är det, men problemet ligger inte bara hos den skådespelaren..

Problemet ligger också i De andras liv, det vill säga team och resten av skådis ensambeln.. Jag kan inte Skjuta på det för mycket förå är inte de med heller.. Vilket gör problemet ännu mer vidtaget.. Men så är det!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...