John Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Hej där, vad skulle ni göra? Jag har precis förlorat huvudrollen till nästa kortfilm, alla andra roller är klara och uppbokade om två veckor för inspelning, alla i teamet är uppbokade samma helg, alla har annat eller jobbar vanligtvis helger och fått lov att ta semmester. Så då är frågan vad skulle ni gjort. 1. Skjuta upp inspelningen, med risken att flera hoppar för att det inte fungerar för dem. 2. Leta som galningar efter en ny skådis till rollen? (redan frågat 2 som inte kunde den helgen) 3. Avluta allt arbete och ta upp det när det fungerar, börja om hellt från början. 4. Begå harekiri? 0 Citera
jernby film Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 förlorat hudrollen till nästa kortfilm Skulle du använda sprutor, så kan man förstå ;) Är väl inget problem att få tag på skådisar. http://www.filmcafe.nu/ /nils 0 Citera
John Postad 25 februari 2007 Författare Postad 25 februari 2007 Umm, lite felstavning där.. Nej, inte problem, eller? de jag hade var ifrån http://www.filmcafe.nu, man får massor med svar, men sen så är de inte så proffesionella 50% av dem, eller är uppbokade på allt, och att då få tag på någon på kort varsel är problematiskt.. Och sen vill man ju inte ha vilken konstig typ som hellst som står framför kameran.. Eller? 0 Citera
jernby film Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Du hade ju himla bra skådisar i en film du lagt upp här, så jag förstår att du inte tar vem som helst. Beskriv karaktären ? /nils 0 Citera
John Postad 25 februari 2007 Författare Postad 25 februari 2007 Janne 32 år är en välklippt, arrogant, cyniker, en överklass snobb med backslick och de modernaste kläderna. Han går helst ut på ställen runt Stureplan. En beräknande sociopat med stenkol på läget och kontrol över sin omgivning. 0 Citera
jernby film Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Aha, en sån. En ebersprächer alltså. Måste finnas många skådisar som skulle vilja spela skitstövlar från Östermalm. Har du annonserat tillräckligt? /nils 0 Citera
vilcans Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 Det säkraste är nog att skjuta upp inspelningen, vilket kanske innebär att du måste göra om allt från början. Men hoppet är ju inte ute än. Det går ju fortfarande att hitta en skådis (jag skulle lätt ställa upp om det var säkert att jag kunde!). Du får kanske göra övervägandet huruvida det är viktigare att få filmen gjord nu med en skådis som du är osäker på eller om du tycker det är viktigare att du får rätt skådis, och riskerar att det dröjer innan filmen blir gjord. 0 Citera
John Postad 26 februari 2007 Författare Postad 26 februari 2007 Det säkraste är nog att skjuta upp inspelningen, vilket kanske innebär att du måste göra om allt från början. Men hoppet är ju inte ute än. Det går ju fortfarande att hitta en skådis (jag skulle lätt ställa upp om det var säkert att jag kunde!). Du får kanske göra övervägandet huruvida det är viktigare att få filmen gjord nu med en skådis som du är osäker på eller om du tycker det är viktigare att du får rätt skådis, och riskerar att det dröjer innan filmen blir gjord. Japp, så är det, men problemet ligger inte bara hos den skådespelaren.. Problemet ligger också i De andras liv, det vill säga team och resten av skådis ensambeln.. Jag kan inte Skjuta på det för mycket förå är inte de med heller.. Vilket gör problemet ännu mer vidtaget.. Men så är det! 0 Citera
jernby film Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 Har du hittat någon besservisser? Pontus Gårdinger, men han kanske inte vill spela sej själv. /nils 0 Citera
Anna_Dea Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Haha, jag ställer lätt upp. Och nog fan kan jag agera alltid ;) 0 Citera
John Postad 27 februari 2007 Författare Postad 27 februari 2007 Intressant, men nu har allt löst sig (effter trådryckande för tusen) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.