Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
In a new documentary, Producer Cameron and his director, Simcha Jacobovici, make the starting claim that Jesus wasn't resurrected --the cornerstone of Christian faith-- and that his burial cave was discovered near Jerusalem. And, get this, Jesus sired a son with Mary Magdelene.

No, it's not a re-make of "The Da Vinci Codes'. It's supposed to be true.

Let's go back 27 years, when Israeli construction workers were gouging out the foundations for a new building in the industrial park in the Talpiyot, a Jerusalem suburb. of Jerusalem. The earth gave way, revealing a 2,000 year old cave with 10 stone caskets. Archologists were summoned, and the stone caskets carted away for examination. It took 20 years for experts to decipher the names on the ten tombs. They were: Jesua, son of Joseph, Mary, Mary, Mathew, Jofa and Judah, son of Jesua.

läs mer här

Postad

haha... he's back! :P

"... Ever the showman, (Why does this remind me of the impresario in another movie,"King Kong", whose hubris blinds him to the dangers of an angry and very large ape?)..."

bara den analogin är farlig... arg jätteapa = kristendomen...

Ska bli kul att se den dokumentären.

Postad
Vilken av JC-arna menar du? Jesus Christ eller James Cameron?

någon av dom;) Välj själv... Visserligen ska cameron bara producera denna (har väl fortfarande fullt upp med att preppa sina 3d-blockbustrar...)

Ska bli intressant å se en dokumentär från honom som inte handlar om undervattenslivet...

e93mw: Haha... för vampyrfilmsälskare finns ju denna också: Jesus Christ Vampire Hunter;)

Själv så är jag tämligen säker på att Jesus är en ninja... Mina bevis?

1. Han kan gå på vatten... vanligt ninja-trick...

2. Han gör vin av vatten... vanligt partytrick hos ninjor...

3. Han återuppstod från de döda... Låter som en ninja det...

4. Mellan det att han föddes till att han kom till berget och predikade är det ett mysterium... min teori är att han åkte till Iga-provinsen i Japan för att under mästare Kagemusha lära sig bemästra ninja-metoder...

Så det hela är ju tämligen uppenbart...;)

Postad

Inte tror jag att mannen hänger ihop med sån gruva. Idétorka från USA. Dom har snart slut på nya filmuppfinningar. När man inte får tag i terrorister i gruva måsta man inrikta sej på nåt minst lika häftigt att få tag på.

"En resa i underlandet är årets fynd för oss hard core-ateister som så till den grad ringaktar intolerant islamism och helkorkad kristendom av amerikansk modell att vi bara blir på dåligt humör och sura i magen av hela religionspaketet."

hämtat ur http://www.ateism.se/kandisar.html

/nils

PS säkert Ninjaspöke

Postad

Själv så är jag tämligen säker på att Jesus är en ninja... Mina bevis?

1. Han kan gå på vatten... vanligt ninja-trick...

Äh....kan väl vem som helst göra

Undantag Häxa......sjunker. Kan hon gå blir det bålbränning. Eller tvärtom....fan vet ju.

/nils

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...