Robilibob Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 som rubriken säger så letar jag efter ett program som kan konvertera quicktime till wmv... Sitter på mac och har inte lyckats hitta nåt:( 0 Citera
barnholdt Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Med flip4mac (de har säkert egna lösningar) gratis versionen installerad så får man upp en flik i compressor för wmv export så kör du FCP kan du fixa det ganska lätt. Skulle tro att man får upp fliken i QTpro med (har inte provat) 0 Citera
MrPetter Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Efter en massa surfande (jag trodde det skulle bli en baggis) hos Microsoft, free-codecs och så småningom Apple så hittar jag faktiskt bara ett ställe där de pratar om fristående encoders för wmv. Det verkar röra sig om ett fristående plugin för Quicktime som låter dig konvertera samtliga format till wmv v9. Det är shareware, men enligt infotexten så begränsar inte demon. =) http://www.apple.com/downloads/macosx/video/wmv9component.html Happy (en)coding, liksom! //Petter 0 Citera
Joel.N Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Hej! Jag är lite osäker eftersom att jag själv kör på PC... Men det är möjligt att det även fungerar på Mac? Jag brukar (för att göra det "gratis", dvs om du redan har ett redigeringsprogram i datorn) helt enkelt föra över Quicktimefilmen till exempelvis Pinnacle Studio (=redigeringsprogram) för att därefter helt enkelt gå in på "gör film", och där välja hur man vill spara... Det kanske även fungerar på Mac? Lycka till... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.