Jvc Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Jag ska köpa färg idag för att måla ett rum i green screen färg. Tänkte ta nån grön färg. Men är de blank eller matt färg man ska ha? Skulle jag kunna få ett svar på det måste snart dra och köpa färgen. Tacksam för alla svar så jag inte köper fel. 0 Citera
Java ex Machina Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 jag har nämnt det tidigare, men "riktig" greenscreenfärg består av två specialnyanser, varav det första lagret är mörkare och det andra är mer neongrönt. Den första är definitivt inte blank, och jag tror inte (svårt att veta exakt med neonfärger) att det andra är det heller. Kan tänka mig att matt färg är att föredra eftersom man inte vill ha lampor som reflekteras i ytan osv. 0 Citera
Jvc Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 jag har nämnt det tidigare, men "riktig" greenscreenfärg består av två specialnyanser, varav det första lagret är mörkare och det andra är mer neongrönt. Den första är definitivt inte blank, och jag tror inte (svårt att veta exakt med neonfärger) att det andra är det heller. Kan tänka mig att matt färg är att föredra eftersom man inte vill ha lampor som reflekteras i ytan osv. Sorry är lite trög :) Ska kolla upp de dära då... 0 Citera
Jvc Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Då får de bli färg kod R 0 G 255 B 0 0 Citera
Jvc Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Nu har man målat väggen och de blev bra. Tack för hjälpen. 0 Citera
Paniko Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Nu har man målat väggen och de blev bra. Tack för hjälpen. Jag har även funderat lite på det där med Green Screen så jag måste höra om det har funkat bra? 0 Citera
Jvc Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Jag har även funderat lite på det där med Green Screen så jag måste höra om det har funkat bra? Jodå de funkar bra perfekt köpt 2.5 liter grön matt färg kostade 250 kr :) Sen har jag en strålkastare från coop för 170 kr så de är billigt och bra. Men de enda nu är att fixa bättre ljus sen blir de perfekt :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.