jepser Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Jag har gjort en film med lasersvärd, när jag exporterar comp 2 där klippet och lasersvärdet finns (exporterar i quicktime) och sedan öppar det i mappen jag exportera det i, så syns bara lasersvärdet mot svart bakgrund.. HJÄLP! Vad ska jag göra? // Jesper 0 Citera
MrPetter Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Det här borde vara i postproduktion / compositing forumet snarare än här, vet inte om du dubbelpostat och löst problemet - men kolla där för ängder med tutorials och guider i hur du rotoscopar i AE. Annars: har du med själva "originalklippet" som du tecknat ovanpå i After Effects? Och när du tittar i AE, ser det rätt ut där? Om du inte ser klippet där heller så har du förmodligen glömt att sätta screen som genomförsingsmode för bakgrundslagret, alternativt glömt att lägga ditt originalklipp längst ner i ordningen. Ska du ha ut ett klipp ur AE som ska behålla sin "genomskinlighet" i Premiere Pro, eller vad du nu redigerar i, så måste du ha med Alphakanalsinfon vid renderingen, för övrigt. Hur som helst, kolla under rätt forum så löser du nog problemet. //Petter 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.