KAE88 Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Titel: "Memento Mori" Syfte: vi skulle göra en animerad film på projektarbets-kursen. Tyvärr var det bara två i gruppen som var aktiva så vi valde att göra en vanlig film med voodootracking-teknik i stället. I alla fall, nu lägger jag upp manuset till den första filmen. Genre: jadu action/äventyr..... gansk löjlig :P synopsis: en kille sitter framför sin dator. plötsligt slumrara han till och plötsligt sugs han in i den viretuella världen. Där möter han sin blivande följeslagare "Toad" som ska hjälpa honom ut från denna värld. För att göra det får han gå göra massa olika uppgifter som att slåss mot virus och rida på datormejl.. o ja.. resten får ni läsa själv... " ge gärna kritik " //KalleMemento Mori, Kalle Lfgren (version 4, grovmanus).rtf 0 Quote
John Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Memento Mori måste vara den mest använda titeln för lite skumma filmer, finns minst en till sådna på det här forumet, och sedan boken som sedan blev filmen memento heter så. Ska läsa manuset och ge lite mer givande kritik vid möjlighet.. 0 Quote
Pandan Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Ja, jag har lagt upp ett manus som heter "när jag skrev memento mori" som fortfarande finns här nånstans. Tjyyyv där som stjäl titlar. Memento är dock inte baserad på en bok utan på en short story av regissörerns bror, och den short storyn hette Memento Mori och blev sedan Memento. 0 Quote
KAE88 Posted February 18, 2007 Author Posted February 18, 2007 hahah ja ni.. hade ingen aning om det där med namnet. jag o en till kille satt o kollade måste massa kända fraser och av någon andledning så tyckte han att det namnet passade bäst.. aja men den får heta så nu iaf,, så om någon film släpps så blir det väl annat namn 0 Quote
DeCaf Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 Har själv varit med och gjort en film som hade just "Memento Mori" som arbetsnamn. Filmen fick dock ett annat namn i slutänden. Så, ja, det verkar vara en väldigt väl använd titel. "I dödens ögonblick" kanske man kan kalla den istället för att försvenska det hela lite? ;) 0 Quote
Ivan Posted February 18, 2007 Posted February 18, 2007 Okej det här var riktigt konstigt...haha, jag själv döpte min film till memento mori för någon vecka sen utan att veta att det redan fanns en film som heter så. Konstigt nog kommer det upp nu ett manus här på forumet med samma namn hahahhahaha helt sjukt. Det roliga är att jag kom fram till namnet på samma sätt som KAE88 genom att leta efter coola latinska fraser på internet och Memento Mori lät tufft. (Denna film som jag gör är också ett projektarbete i skolan, ännu mer likheter). Men min film kommer inte heta Memento Mori eftersom namnet ska bytas. 0 Quote
John Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Ja, jag har lagt upp ett manus som heter "när jag skrev memento mori" som fortfarande finns här nånstans. Tjyyyv där som stjäl titlar. Memento är dock inte baserad på en bok utan på en short story av regissörerns bror, och den short storyn hette Memento Mori och blev sedan Memento. Ah, var det så det var, En novell. 0 Quote
Pandan Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 På imdb står det short story, sen om den ens blev publicerad eller inte vet jag inte. Vet att dom ofta samarbetar iaf, senast på prestige. 0 Quote
KAE88 Posted March 3, 2007 Author Posted March 3, 2007 Ja... skulle fortfarande vara kul om någon komenterade manuset istället för att komentera namnet. Känns som att kritiken på namnbyte har gått in i mitt huvud. 0 Quote
Recommended Posts