Gå till innehåll

Ränder


Jvc

Recommended Posts

Tjena har ett litet problem. Det är så att jag använder Adobe Premiere Elements 2.0 och jag redigerar filmer från min hårddisk kamera där. Sen när jag gjort klart en film blir de ränder i den. Spelar ingen roll vilket format jag gör den i blir ändå ränder. Men redigerar jag i ulead Videostudio 10 blir de inge ränder. Vad kan de vara? Är de att Adobe inte funkar bra med hårddisk filmer?

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte stött på felet själv, men menar du att du har filmerna på kameran och redigerar dom direkt där? Du kan ju testa att lägga över dom till din vanliga hårddisk, kan va att det inte hinner med att redera ordentligt direkt från kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte stött på felet själv, men menar du att du har filmerna på kameran och redigerar dom direkt där? Du kan ju testa att lägga över dom till din vanliga hårddisk, kan va att det inte hinner med att redera ordentligt direkt från kameran.

Nej föröver filmerna till datorn som vanligt :) Sen efter jag haft dom i adobe så blir de ränder i filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Prova att vända Field Order från Lower Field First till Upper Field First när du rendera ut filmen och se om det hjälper.

 

Tjena men med hårddisk kamera så använder man bara usb, och för över dom färdiga filmerna till datorn. Man använder inte firewire...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tjena men med hårddisk kamera så använder man bara usb, och för över dom färdiga filmerna till datorn. Man använder inte firewire...

Jag skrev aldrig något om Firewire... :)

 

Alltså, jag tycker fortfarande att du skall prova det jag skrev. Var inställningarna hittas beror på vad du renderar ut din film som.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skrev aldrig något om Firewire... :)

 

Alltså, jag tycker fortfarande att du skall prova det jag skrev. Var inställningarna hittas beror på vad du renderar ut din film som.

Sorry är ganska grön på de här så. Ska testa de tack för tipset.

 

 

Nu funkar det bra. Tack Rogge

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...