Gå till innehåll

Manus: The Getaway (13 sidor)


Sonic

Recommended Posts

Jag har godkänt manuset.

 

En liten parantes dock som är rent teknisk. PDF är ett fantastiskt redskap för att försäkra sig att det inte ser knasigt ut. Jag öppnar dokumentet i word och i stort sett har varje sidbrytning något som ska flyttas upp eller ner. T.ex namnet på den som säger repliken på ena sidan, och själva repliken på nästa.

 

När man använder manusprogram så sköts allt detta automatiskt för att bli korrekt, och det är lite knivigare i word. Jag är dock ingen mästare på word, finns säker makron och annat?

 

Men om man får till en verision i word som duger så kan det vara bra att konvertera den till pdf, så kan man vara säker på att det ser likadant ut för alla som läser.

 

Sidnummer är bra och ha också, även om man här kan navigera lätt med scennummer. Och slutligen skulle jag skippa artworket i början.

 

/jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja!

Jag tycker manuset var värkligen spännande, Skulle gärna vilja se en fortsättning. Men jag skulle vilja få lära känna Pontus lite mera.. Så som det är nu så får man inte den stora känslan som manuset skulle kunna ge.

 

Jag gillar värkligen hoppen mellan scenerna det fins en liten mystik, och den spänning som fins med att man inte riktigt vet vad som pågår med pontus, en liten ridå vilket inte borde ändras..

 

Men jag tycker att man borde få lära känna honnom lite mer genom att se honnom prata med folk.. Eller om han kanske inte har några vänner, kanske lite instängd..? Så skulle man ändåså få höra hur han tänker om människorna som fins med.. På det viset så vet man vem han är, vilket inte jag käner att jag gör just nu..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag älskar verkligen din kritik! Du har just gett mig värsta idéen, nämligen att börja berättelsen med en tillbakablick och se hur det var innan hans mamma dog, den tiden innan hans kompis Dennis visste att han skulle tvingas att flytta. Tackar så mycket!

 

*Fixat"

 

Jag behöver fixa ett nytt namn nu som låter bra, funderar mycket på det men jag kommer aldrig på något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...