Zhyron Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 För att få jämn ljussättning på greenscreen skulle det gå att hänga upp några pappers/kina-lampor med tex en 200watt lampa i, samt ett blått filter runt själva glödlampan för att fixa det gula ljuset? Eller måste det mer direkt ljus på? Eftersom jag senare ska kontakta resurscentrum har jag inte så stor chans att testa mig fram vilket jag hade gjort om jag hade sakerna här för mig själv, därför frågar jag och hoppas någon vet mer. 0 Citera
Max_H Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Du skriver ju inte hur stor greenscreen-vägg du ska belysa men det låter spontant som alldeles för lite. Som budgetlösning - skaffa ett gäng bygglampor på Biltema eller liknande. /Max 0 Citera
Zhyron Postad 8 februari 2007 Författare Postad 8 februari 2007 2-3 meter bredd, 2 meter hög minst. Det lät bara enklare med att få det mjuka ljuset att flöda över greenscreenen 0 Citera
Max_H Postad 8 februari 2007 Postad 8 februari 2007 Förvisso sant men då kan du ex skaffa stora frigolit-bouncers för att få det mjukare och ändå hålla nere kostnaden. Till vår senaste produktion (reklam med MASSOR av kromakey) så skaffade vi vanliga takarmatur för lysrör och satte på stativ. Blev relativt billigt och funkade kanon. /Max 0 Citera
Stefan_holst Postad 9 februari 2007 Postad 9 februari 2007 För att få jämn ljussättning på greenscreen skulle det gå att hänga upp några pappers/kina-lampor med tex en 200watt lampa i, samt ett blått filter runt själva glödlampan för att fixa det gula ljuset? Eller måste det mer direkt ljus på? Eftersom jag senare ska kontakta resurscentrum har jag inte så stor chans att testa mig fram vilket jag hade gjort om jag hade sakerna här för mig själv, därför frågar jag och hoppas någon vet mer. Jag fattar nog inte riktigt vad du menar, men är det inte så att du kan få hjälp av ditt resurscentrum med just dessa prylar. Så fungerar det ialla fall i Trollhättan. Där får man låna både green screen och riktig belysning samt få hjälp av kunnigt folk. 0 Citera
Max_H Postad 9 februari 2007 Postad 9 februari 2007 Coolt - man borde bott kvar i området då... /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.