Astral Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Jag vill tanka ut en kopia av en film till DV-band från Premiere Pro V2.0 pro. På kopian vill jag att filmens tidskod ska synas. Finns det någon inställning i premiere som gör att tidskoden kommer med på filmen? Det är nämligen så att en grupp människor ska göra musiken och vill ha exakta cues o.s.v Därför tycker dom det är smidigast att kunna se tidskoden rulla någonstans i bild samtidigt som man tittar på scenerna i filmen! Tacksam för hjälp 0 Citera
Rogge Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Jag vill tanka ut en kopia av en film till DV-band från Premiere Pro V2.0 pro. På kopian vill jag att filmens tidskod ska synas. Finns det någon inställning i premiere som gör att tidskoden kommer med på filmen? Det finns två sätt att göra det på och jag hade skapat Nestat in den Sequence du håller på med i en ny och lagt på filtret Timecode och ställt in ev nödvändiga parametrar i Effect Controls Panel. Du kan också skapa Transparent Video och lägga över all video i den/dom Sequences du håller på med och lägga på filtret Timecode på din Transparent Video som skall sträcka sig över hela filmen. Vilket sätt du vill göra det på är bara att välja! :) Vad är du ute efter, "bara" en tidskod som rullar från 00:00:00:00 och framåt eller klippens riktiga tidskod? 0 Citera
Astral Postad 6 februari 2007 Författare Postad 6 februari 2007 Jag är ute efter tidskod som rullar från 00:00:00:00 och framåt. Ska testa ditt tips! Tackar Det finns två sätt att göra det på och jag hade skapat Nestat in den Sequence du håller på med i en ny och lagt på filtret Timecode och ställt in ev nödvändiga parametrar i Effect Controls Panel. Du kan också skapa Transparent Video och lägga över all video i den/dom Sequences du håller på med och lägga på filtret Timecode på din Transparent Video som skall sträcka sig över hela filmen. Vilket sätt du vill göra det på är bara att välja! :) Vad är du ute efter, "bara" en tidskod som rullar från 00:00:00:00 och framåt eller klippens riktiga tidskod? 0 Citera
Rogge Postad 6 februari 2007 Postad 6 februari 2007 Jag är ute efter tidskod som rullar från 00:00:00:00 och framåt. Ska testa ditt tips! Tackar Då fungerar ovanstående tips! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.