Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag har ett problem med AE.

Jag har spelat in en kortfilm på ca 6 minuter och jag vill gärna sätta dit ett super 8 filter men varje gång jag gör det och ska rendera den (make movie) så tar det typ 1 och en halv timme, och sen när jag spelar upp den i tex VLC så hackar den jätte mycket och det kommer inget ljud.

Är det någon som vet vad jag ska göra?

Tack på förhand! :)

Postad
Det gick mycket snabbare att rendera den men den är fortfarande lika hackig och det finns fortfarande inget ljud :S

1. Markera din Composition

2. Gå till Composition > Add to Render Que

3. I Render Que, ändra Render Settings till DV Settings

4. I Render Que, ändra Output Module till Microsoft DV PAL 48KHz

5. Klicka på Render

- Har du ljud nu?

- Om inte, tryck på , (komma) på det numeriska tangentbordet. Hör du ljud nu?

- Vad har du i din Composition, DV-avi, mpeg2, DivX, mm, mm?

- Slutfråga: Har du ljud i det som ligger i din Composition?

Postad

Rogge: Jag gjorde som du sa men det är detsamma ändå. Det funkar inte heller med att trycka på komma.

I min composition har jag mpeg2, wmv, Realmedia, filmstrip, video for windows, mm mm.

Slutfråga: Vad menar du? Filmen? Ja, det ska vara ljud på den men det kommer inget när jag spelar upp den i compositionen.

Postad
I min composition har jag mpeg2, wmv, Realmedia, filmstrip, video for windows, mm mm.

Slutfråga: Vad menar du? Filmen? Ja, det ska vara ljud på den men det kommer inget när jag spelar upp den i compositionen.

Problemet är mpeg2, wmv, Realmedia, samt dom mm, mm du nämner. Filmstrip är väl den enda som "hör hemma" i AE och dom har ju inte något ljud, vilket förklarar en del. Video for Windows kan ju vara en massa olika och jag gissar på att det inte är tex DV-avi utan något som är betydligt mer komprimerat.

Rendera ut den slutliga filmen i ett annat program som är gjort för att redigera hårt komprimerat material och rendera ut det som tex DV-avi och ta in den filen i AE och lägg på effekter och exportera den ut ur AE.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...