Holykestrel Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Hejsan! Jag har ett problem med AE. Jag har spelat in en kortfilm på ca 6 minuter och jag vill gärna sätta dit ett super 8 filter men varje gång jag gör det och ska rendera den (make movie) så tar det typ 1 och en halv timme, och sen när jag spelar upp den i tex VLC så hackar den jätte mycket och det kommer inget ljud. Är det någon som vet vad jag ska göra? Tack på förhand! :) 0 Citera
simonrahnster Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Vad renderar du som? Okomprimerat? Ändra till Microsoft DV AVI 0 Citera
Holykestrel Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 Hur ändrar jag till det? Är det när jag väljer färgerna till filtret? 0 Citera
simonrahnster Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Ctrl+M I Render Queue och nedan står det Render Settings & Output Module. Tryck på dom pilarna så kan du få fram olika alternativ 0 Citera
Holykestrel Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 Okej tack, men jag hittar inte Microsoft DV AVI. Hittar bara Microsoft DV. :S 0 Citera
Holykestrel Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 Okej tack så mycket Simon! :D 0 Citera
simonrahnster Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Inga problem. Hoppas det funkade bättre! 0 Citera
Holykestrel Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 Det gick mycket snabbare att rendera den men den är fortfarande lika hackig och det finns fortfarande inget ljud :S 0 Citera
Lasse_laser Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Omdöpt från "Hjälp med After Effects please." 0 Citera
Rogge Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Det gick mycket snabbare att rendera den men den är fortfarande lika hackig och det finns fortfarande inget ljud :S 1. Markera din Composition 2. Gå till Composition > Add to Render Que 3. I Render Que, ändra Render Settings till DV Settings 4. I Render Que, ändra Output Module till Microsoft DV PAL 48KHz 5. Klicka på Render - Har du ljud nu? - Om inte, tryck på , (komma) på det numeriska tangentbordet. Hör du ljud nu? - Vad har du i din Composition, DV-avi, mpeg2, DivX, mm, mm? - Slutfråga: Har du ljud i det som ligger i din Composition? 0 Citera
Holykestrel Postad 5 februari 2007 Författare Postad 5 februari 2007 Rogge: Jag gjorde som du sa men det är detsamma ändå. Det funkar inte heller med att trycka på komma. I min composition har jag mpeg2, wmv, Realmedia, filmstrip, video for windows, mm mm. Slutfråga: Vad menar du? Filmen? Ja, det ska vara ljud på den men det kommer inget när jag spelar upp den i compositionen. 0 Citera
Rogge Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 I min composition har jag mpeg2, wmv, Realmedia, filmstrip, video for windows, mm mm. Slutfråga: Vad menar du? Filmen? Ja, det ska vara ljud på den men det kommer inget när jag spelar upp den i compositionen. Problemet är mpeg2, wmv, Realmedia, samt dom mm, mm du nämner. Filmstrip är väl den enda som "hör hemma" i AE och dom har ju inte något ljud, vilket förklarar en del. Video for Windows kan ju vara en massa olika och jag gissar på att det inte är tex DV-avi utan något som är betydligt mer komprimerat. Rendera ut den slutliga filmen i ett annat program som är gjort för att redigera hårt komprimerat material och rendera ut det som tex DV-avi och ta in den filen i AE och lägg på effekter och exportera den ut ur AE. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.