Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag tänkte bara höra om någon vet nåt sätt att rendera ett enskillt klipp, en liten del av filmen i premiere pro 1.5 eler nåt...kan inte komma på nåt så varje gång jag ska göra nåt litet i after effects så måste jag klippa ut klippet o göra ett nytt projekt och rendera detta. Känns som det borde finnas nåt bättre sett, i AE kan man ju rendera "workarea" eller vad det heter men hittar inget liknade i premiere. Någon som vet?

* haha var inget, varför hittar man allt när man frågar kan man fråga sig?.. hittade det nu asså..för er som undrar så tar man bara export>movie sen settings o ändrar till "work area bar" istället för "entire sequence"..

Postad
Hej, jag tänkte bara höra om någon vet nåt sätt att rendera ett enskillt klipp, en liten del av filmen i premiere pro 1.5 eler nåt...kan inte komma på nåt så varje gång jag ska göra nåt litet i after effects så måste jag klippa ut klippet o göra ett nytt projekt och rendera detta. Känns som det borde finnas nåt bättre sett, i AE kan man ju rendera "workarea" eller vad det heter men hittar inget liknade i premiere. Någon som vet?

Ja, det finns något som heter Work Area Bar i PPro. Ställ den över det klipp du vill rendera ut och se till att välja Work Area Bar och inte Entire Sequence när du renderar ut klippet.

Men, skall du ha över ett klipp från PPro till AE är det smidigaste att markera klippet i PPro och klipp ut det (Ctrl+C) och klistra in det i en Composition i AE (Ctrl+V). Då får du över klippet direkt till AE och slipper rendera ut det från PPro.

EDIT:

Du hann hitta lösningen medans jag skrev mitt svar... Men läs iaf andra stycket så kanske du slipper rendera ut dina klipp varje gång du skall ha över dom från PPro till AE. :)

Postad

Men, skall du ha över ett klipp från PPro till AE är det smidigaste att markera klippet i PPro och klipp ut det (Ctrl+C) och klistra in det i en Composition i AE (Ctrl+V). Då får du över klippet direkt till AE och slipper rendera ut det från PPro.

aa asbra då blir det ju ännu enklare tack så mycket

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...