c4kristoffer Posted April 9, 2004 Share Posted April 9, 2004 Hej! Har en 2-timmars-film som jag skapat i Premiere. Jag ska få över den på VHS-band. Vilket av följande alternativ ger bäst kvalitét? 1. Kopplar med firewirekabel till videokamerans DV IN. I videokamerans AV OUT kopplar jag en sladd till videon. Trycker alltså Play i Premiere och Rec på videon. 2. Bränner hela filmen till DVD-R. Kopplar DVD-spelaren till videoapparaten. Trycker Play på DVD-spelaren och Rec på videon. Eller finns det bättre alternativ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted April 10, 2004 Share Posted April 10, 2004 1 alternativet är klart bäst, ju färre gånger man komprimerar den desto bättre kvalitet i slutändan. Men har du inte tv-out på din dator? Bara spela filmen i fullskärm och koppla till en tv och spela av på videon.. :) I Premiere finns det ju "Export to Tape" och jag har för mig att det är just då som den spelar projektet i fullskärm. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts