Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har sökt runt lite här efter svar men utan framgång.

Jag är på väg att köpa Adobe Production Studio och såg att nån frågade här på forumet om man kan installera det på två datorer.

Min fråga är:

Kan man lägga t.ex Aftereffects på en dator och sedan Premiere på en annan och använda dom samtidigt? Production Studio innehåller ju massa program.

Eller är tanken att man måste ha alla program på en å samma dator?

Jag har sökt efter frågan utan svar.

Nån här som vet?

Postad

Hela installationen är en (1) installation. Du köper så att säga 1st Production Studio, inte alla programmen separat. Det är en installerare och ett serienummer. Du kan välja att bara installera ex. After Effects, men när du aktiverar den så aktiverar du en "hel" Production Studio. Mao - du kan bara ha dom på två datorer. Inte Photoshop på en, Premiere på en och AE på en tredje.

/Max

Postad

Fast även om jag har dom på två datorer så får jag väl bara använda en i taget antar jag.

Jag kom ihåg att jag kontaktade dom angående detta... Då sa dom att man var tvungen att köpa en så kallad Goverment licens eller nåt sånt... Dvs att det inte räckte att bara köpa en vanlig version av en adobeprodukt. Men här på forumet sägs det annorlunda... Frågan är vad som är sant.

menmen... synd att det inte gick det jag ville...

Har ni sett att priserna skilljer sig med ungefär 100% i sverige och usa. Om man söker på typ Pricerunner och jämför med pricegrabber.

Frågan är bara hur man köper från USA... dom vill oftast inte skicka till sverige och om dom gör det så vill dom att man faxar en bild på både ID och VISA! Känns lite väl obehagligt...

Postad
Fast även om jag har dom på två datorer så får jag väl bara använda en i taget antar jag.

Ja, så är det.

Jag kom ihåg att jag kontaktade dom angående detta... Då sa dom att man var tvungen att köpa en så kallad Goverment licens eller nåt sånt... Dvs att det inte räckte att bara köpa en vanlig version av en adobeprodukt. Men här på forumet sägs det annorlunda... Frågan är vad som är sant.

Jag vet inte vad som gäller för övriga Adobeprodukter, men det som Max_H skriver ovan är det som gäller för Production Studio.

När det gäller priser i USA får du tänka på att Svensk Tull och Moms ju inte inräknade i priset.

Skall du köpa Production Studio i Sverige skall du köpa på ett av följande tre ställen för bäst pris:

Adobe Store

Lindqvist Radio TV

Scandinavian Photo

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...