Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag undrar om nån kan rekommendera en bra bok för After Effects? (den får gärna innehålla Photoshop också). Jag vill lära mig från början, men den får gärna gå på djupet också. Helst senaste versionen förstås. Såg en titel på nätet "AE & Photoshop" av Jeff Foster, men det är ju alltid bra att höra vad andra har tyckt först.

Tack för tips.

Postad

Tror det är lite beroende av om du är intresserad av Motion Graphics eller Visual Effects.

För Motion Graphics är Chris & Trish Meyers böcker mycket bra (iofs "bara" AE 6.5 men dom är bra ändå). "Creating Motion Graphics with After Effects". Angie Taylors senaste har jag inte läst men hennes böcker brukar vara bra; "Creative After Effects 7: Workflow Techniques for Animation, Visual Effects and Motion Graphics"

För FX grejer är väl följande att rekommendera:

Adobe After Effects 7.0 Studio Techniques av Mark Christiansen och så "The DV Rebel's Guide: An All-Digital Approach to Making Killer Action Movies on the Cheap" av Stu Maschwitz (har FORTFARANDE inte fått min - grrr) .

Samtliga finns på Amazon.

/Max

Postad
Jag vill lära mig från början, men den får gärna gå på djupet också. Helst senaste versionen förstås.

Helt fel svar av mig, men du ville lära dig från börja och gå på djupet samt ha till 7.0:

- Total Training - After Effects 7 Pro: Essentials

- Total Training - After Effects 7 Pro: Professional Features

- Total Training - Advanced After Effects 7 Pro - Broadcast Design Secrets

- Total Training - Adobe Production Studio Premium - from Edit to Output

Dom tre första är "AE-only" medans den sista är för hela Production Studio men innehåller en hel den AE den med.

Detta plus böcker eller böcker plus detta är en bra kombination! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...