ztutz Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Jag sitter med röven i hackelådan. Spelade in lite för Stockholm Live bavckstage på en sprillans ny kamera och nu måste jag få in det på datorn. Jag är lätt korkad ;-) Om du hjälper mig får du fribiljetter till någon av Stock-gängets klubbar i vår(tyvärr endast i Stockholm). Jag har alla kablar men fattar inte om jag behöver programvara i datorn. Någon? klas@6s.se 0 Citera
MovieSwede Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 1. Du behöver ett redigeringsprogram 2. Du behöver ett kompatibelt redigeringsprogram. 0 Citera
ztutz Postad 17 januari 2007 Författare Postad 17 januari 2007 Visst är iMovie ett redigeringsprogram? Men sen då? Kameran dyker inte upp som ikon på Finder. 0 Citera
MovieSwede Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Kolla efter nya drivare. Sen vad filmade du i 50i eller 25F? Sen känner jag inte till så mycket om imovie, men kan det hantera HDV? 0 Citera
Max_H Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Senaste versionen klarar HDV men knappast 25F. /Max 0 Citera
Mahogny Productions Postad 29 januari 2007 Postad 29 januari 2007 Du får väl prova med Canons egna program "Console" http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelDetailAct&fcategoryid=169&modelid=14062 0 Citera
LudvigHolmkvist Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 asså när du kopplat in kamera med firewire så öppnar du iMovie så under rutan där bilden senare kommer att vara så ser du en kamera och en oval liten pryl med en cirkel i...typ..och sen en sax..klicka på vänster sida i ovala prylen så cirkeln åker till kamerans sida då ska allt komma fram..klicka sedan importera...lite svår och förklara men så ska det göras iallafall 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.