Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Tänkte skaffa mig två tft-skärmar med dvi för videoredigering.

Kanske 19 tums wide.

Vad bör jag tänka på? Gör LG bra skärmar? Vad tror ni om den här:

LG L194WT 19# WIDE TFT TCO-03 SILVER

kontrast: 2000:1, responstid: 5 ms, skärmupplösning:1440*990

pris: 2195 kr (Dustin)

Tacksam för tips/kommentarer!

/F.

Postad

Faktum är att de flesta skärmar duger till videoredigering. Har aldrig varit med om att jag inte kunnat klippa pga att skärmen inte duger.

Däremot så är det en helt annan femma när man håller på med "colorcorrecting" Då man vill ha en skärm som levererar färger mm så optimalt som möjligt.

Därför använder jag mig ofta av en vanlig bildrörstv för detta ändamål.

Postad

Tycker LG's skärmar är helt OK och har två LG 1980HQ själv. Glöm inte att kolla att ditt graffekort klarar av dubbla skärmar i wide screen läge bara - borde iofs inte vara ngt problem men min 2 år gamla laptop med ATI grafik klarar inte wide alls... :(

Men precis som MovieSwede säger - dom är svåra att färgkorrigera på.

/Max

Postad

tack för svaren. jag ska skaffa ett nytt grafikkort också som klarar dvi och dubbla skärmar. Men har det nån betydelse för krafikkortet om det är wide eller inte!?

/F.

Postad

Köper du ett nytt i dagsläget så, nej. Då är det viktigare vilken redigering du kör då ex. Avid inte ger overlay (videobild) med vissa ATI kort.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...