Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag undrar lite om filter.

Har hört att folk andvänder sig utav dessa för att ex, lägga på lite mörker osv.

Jag andvänder mig av premiere Pro. Finns dessa filter i programet, eller måste jag köpa dessa? kanske finns det gratis filter att ladda ner någon stans?

MVH

Tom

Postad

beror på vad du menar med "lägga på lite mörker".

ljusa upp/mörka ner hela bilden har nog alla redigeringsprogram som effekt, kan inte premiere dock men leta efter brightness/contrast.

har programmet en färgkorrigering som duger så borde du kunna ljusa/mörka shadows, midtones och highlights separat också.

Postad

Vilken version av PPro? Du kan i alla versioner använda levels, brightness/contrast och i version 2.0 finns bla Fast CC resp Three Way CC. Det finns också Shadow and Highlight som fungerar precis som i Photoshop.

/Max

Postad

gör det med color correction 3-way då för bäst resultat. Istället för att mörka ner hela bilden lika mycket kan du mörka ner det mörkaste, mitten eller det ljusaste i bilden.

Mycket behagligt om man är intresserad av film noir! (svart svart och ljust ljus :) )

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...