viken_bo Postad 28 december 2006 Postad 28 december 2006 om jag vill jobba med filmeffekter med AE, Maya, Houndini etc. vad heter då yrket jag vill jobba med? /David 0 Citera
viken_bo Postad 29 december 2006 Författare Postad 29 december 2006 Animerare...? är det så enkelt...? ja, ja... jag får väl gå på det då = ) /David 0 Citera
MaSaz9023 Postad 29 december 2006 Postad 29 december 2006 Jag har ingen aning, låter lite för enkelt :D 0 Citera
Max_H Postad 29 december 2006 Postad 29 december 2006 Det beror ju på vad du gör...? Det finns ju en massa subkategorier - men exempelvis finns: Animatör - sitter ex i 3D mjukvaror och animerar objekt "som inte finns" eller lägger till extra delar av objekt. Matte painter - Skapar extra bakgrunder, miljöer etc. Compositor - Integrerar samtliga delar till en komplett scen i AE, Combustion, Shake, Flame/Inferno mfl. Finns knappast ngn övergripande titel för allihop... (den blir lång i så fall...;) ) /Max 0 Citera
Buggybulldozer Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Det beror ju på vad du gör...? Det finns ju en massa subkategorier - men exempelvis finns: Animatör - sitter ex i 3D mjukvaror och animerar objekt "som inte finns" eller lägger till extra delar av objekt. Matte painter - Skapar extra bakgrunder, miljöer etc. Compositor - Integrerar samtliga delar till en komplett scen i AE, Combustion, Shake, Flame/Inferno mfl. Finns knappast ngn övergripande titel för allihop... (den blir lång i så fall...;) ) /Max CGI Artist! Om man vill ha det övergripande. Men det säger ju inte så mycket mer än att man gör något av det som nämnts här ovan... :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.