Jump to content

Har någon testat Magic Bullet Colorista?

Rogge

Recommended Posts

Hej! :)

Har någon här testat Magic Bullet Colorista än?

Det skulle vara kul att höra vad ni andra tycker om den. Själv vart jag verkligen imponerad, bla av dess förmåga att fixa vitbalansen i video utan att lägga till så mycket färgstick i hela bilden som tex Fast Color Corrector i PPro 2.0 gör. Colorista fixade till vitbalansen mycket bra så jag köpte den efter några dagars testande! Det lilla jag hittils hållit på med den tycker jag att den gör ett mycket bra jobb. Med mer övning så tror jag att jag kommer att gilla den ännu mer! Att den är snabbrenderad är ännu ett plus!

Något som jag också gillar är att det räcker med att köpa en enda licens för att fritt använda Colorista i dom program som stödjer den, dvs Final Cut Pro (FX Plug), Motion, After Effects, Premiere Pro, och Avid AVX.

hur pass mycket segar det ner renderingstider?

Jag testade just nu detta:

- 1 minut DV-avi på timeline, 1 styck Colorista på klippet: 1 minut och 27 sekunder

- 1 minut DV-avi på timeline, 2 styck Colorista på klippet: 2 minuter och 50 sekunder

- 1 minut DV-avi på timeline, 1 styck Fast Color Corrector på klippet: 53 sekunder

- 1 minut DV-avi på timeline, 2 styck Fast Color Corrector på klippet: 1 minut och 17 sekunder

Jag renderade ut till DV-avi vid alla tillfällen och testade i PPro 2.0.

Colorista är väldigt lååångt ifrån lika seg som tex MB Editors på min dator som är en P4 3.2 GHz, 2GB RAM. Så renderingstiderna blir lite längre med Colorista jämfört med tex Fast Color Corrector, men eftersom resultatet ser bättre ut med Colorista så är det värt det tycker jag. :)