jepser Postad 25 december 2006 Postad 25 december 2006 hej... jag köpte elements 1.0 av min kompis. Om man lägger på en effekt på ett klipp i elements 3.0 (t.ex lightning) om man trycker på det klippet kmr en ruta där det finns massa man kan ändra och sånt i effekten. Men man borde ju kunna ändra effekterna i 1.0 också, vet ni hur? 0 Citera
precision motion Postad 27 december 2006 Postad 27 december 2006 Han skicka inte med en lite manual kanske? För jag vet inte hur det är med 1.0 och jag har svårt att tro att det är särskilt många som sitter med det programmet och kan hjälpa dig. Varför ska du använda 1.0 när du har 3.0? 0 Citera
jernby film Postad 27 december 2006 Postad 27 december 2006 Från apan till grisen.....som någon annan här sa. Hej Jesper Det är ju redigeringsprogram du vill göra effekter i. Du vill göra lightning/blixt. Det ska väl gå i elements, tror jag. Ställ in från och till samt färger och annat. Animera genom att göra från och till mindre i början och större i slutet av klippet. Om du vill ha blixtnedslag. Detta borde finnas i elements....Svara gärna om det är helt fel? /nils 0 Citera
jepser Postad 27 december 2006 Författare Postad 27 december 2006 hmm.. asså det ända jag vet är att dela upp det i frame och sen lägga på längre blixt på varje, e det så du menar? 0 Citera
jernby film Postad 27 december 2006 Postad 27 december 2006 Har du ett fotografi av himlen, ritat moln eller ett filmklipp? Ett längre klipp ska du kunna animera blixten, säg 6 sec. Kan du göra snabbare sen, blir det bra efter 6sec blir klippet ännu bättre i 1-2sec. /nils 0 Citera
jepser Postad 29 december 2006 Författare Postad 29 december 2006 pratar du om att keyframea? Om man ska göra som i "Harry Potter" att det kommer ut olika blixtrar och grejer ur trollstavarna kan man ju ha effekten lightning, men om man ska gå med stavan så måste ju effekten fortfarande ligga kvar på spetsen på trollstaven, hur kan man göra så effekten typ sitter fast på staven? Jag vet bara att man kan dela upp klippet i frames och sen flytta effekten i varje frames så den ligger på staven, finns det inget annat sätt? // Jesper 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 30 december 2006 Postad 30 december 2006 Jepsers tråd "lightning effekten i elements" ihopslagen med denna. Det är alltid bättre att posta i en befintlig tråd. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.