Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej...

jag köpte elements 1.0 av min kompis. Om man lägger på en effekt på ett klipp i elements 3.0 (t.ex lightning) om man trycker på det klippet kmr en ruta där det finns massa man kan ändra och sånt i effekten. Men man borde ju kunna ändra effekterna i 1.0 också, vet ni hur?

Postad

Från apan till grisen.....som någon annan här sa.

Hej Jesper

Det är ju redigeringsprogram du vill göra effekter i. Du vill göra lightning/blixt. Det ska väl gå i elements, tror jag. Ställ in från och till samt färger och annat.

Animera genom att göra från och till mindre i början och större i slutet av klippet. Om du vill ha blixtnedslag.

Detta borde finnas i elements....Svara gärna om det är helt fel?

/nils

Postad

Har du ett fotografi av himlen, ritat moln eller ett filmklipp?

Ett längre klipp ska du kunna animera blixten, säg 6 sec. Kan du göra snabbare sen, blir det bra efter 6sec blir klippet ännu bättre i 1-2sec.

/nils

Postad

pratar du om att keyframea?

Om man ska göra som i "Harry Potter" att det kommer ut olika blixtrar och grejer ur trollstavarna kan man ju ha effekten lightning, men om man ska gå med stavan så måste ju effekten fortfarande ligga kvar på spetsen på trollstaven, hur kan man göra så effekten typ sitter fast på staven?

Jag vet bara att man kan dela upp klippet i frames och sen flytta effekten i varje frames så den ligger på staven, finns det inget annat sätt?

// Jesper

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...