Gå till innehåll

Pinnacle studio plus 9


Lukas74

Recommended Posts

Jag försöker göra en multipelmeny med texter till knapparna. Jag har lyckats så långt men nu vill jag göra kapitel som inte länkar till någon knapp, men varje gång jag vill lägga till ett kapitel gör programmet en ny menysida och en ny knapp till kapitlet. Hur gör jag kapitel utan att länka till en knapp i en multipelmeny?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Jag antar att det är något sådant jag är ute efter, jag vill ha ett antal kapitel mellan kapitlen som knapparna länkar till. Det blir en massa små kapitel mellan annars blir menyerna så otroligt stora.

 

Nu är jag inte jätteduktig på Pinnacle, har bara jobbat lite med det programmet. Men jag hade gjort som så att jag la till menyn sist av allt och väljer sedan att manuellt välja vilka kapitel som ska finnas på menyn. Det finns nämligen en liten kryssruta när man skapar menyn där det står att programmet själv sätter varje nytt kapitel som ett menyalternativ i menyn. Kryssar man ur den rutan kan man manuellt sedan markera de kapitel som ska synas på menyn.

 

Ett annat alternativ är att bara ta bort menytaggarna för de kapitel som du inte vill ska visas på menyn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...