Jonsson Postad 9 februari 2007 Postad 9 februari 2007 Friden liljor! Bara vanlig fiskelina skulle jag rösta på. Lägg en ögla run de atraktivaste tangenterna, en i taget, drag en vacker ton & klipp sedan efter föregående exempel. Vill du ha ett programmerbart piano kan ju det lösas med solenoider under respektive tangent, som sedan styrs via en liten PLC. Eller bara återfjädrande strömbrytare för att styra solenoiderna manuellt, kanske ett gammalt slaktat keyboard från någon musikaffär. Det börjar låta mer & mer Roger Corman nu va!? MVH / Micke Kul id'e! Jag har nog faan en gammal PLC på jobbet... 0 Citera
Vito Gogola Postad 19 februari 2007 Postad 19 februari 2007 Du kan köra scenen lite i stil med Stop-Motion. Du tar fram tejp (sådan där "vanlig" och "genomskinlig" tejp) och tejpar fast 1-2 tangenter i en scen. Sen, då du ska filma nästa scen, så tejpar du ner 1-2 andra tangenter på pianot. Så fortsätter du tills du har flera olika scener med olika tangenter nertryckta. Sen får du ju synkronisera i ett redigeringsprogram så att tangenterna trycks ner i takt med melodin som ska spelas. Har aldrig testat, men det borde funka. 0 Citera
frasimmat Postad 26 april 2007 Postad 26 april 2007 tejpa på tangenterna och lägg fast fiskelina... jag vet inte om man kommer se det man jag tror att det funkar... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.