Jägaren Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Är det någon som vet hur man får filmen att gå i slow-motion i Pinnacle och hur man ändrar farten på textremsan som man lägger in i filmen. 0 Quote
qwertyunion Posted December 19, 2006 Posted December 19, 2006 Gå in på toolbox "videosidan" och klicka på "add an effect to a video clip" (knappen längst ner). Sen tar du och klickar "speed". Nu kan du fördröja tiden eller förhasta den om du så vill... Lägg märke till att du måste ha minst Pinnacle Studio 9 för att kunna göra detta. Vilken version har du? Textremsans hastighet ändrar du genom att dra ut textklippet! Lycka till! 0 Quote
Jägaren Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 Tack så jättemycker för hjälpen. Jag har Pinnacle Studio 10. Vet du möjligtvis hur man gör för att anpassa ett ljudklipp eller musik till ett filmklipp. När jag lägger till en musikfil till ett klipp så fortsätter den till låten är slut, jag vill att det ska sluta när filmklippet är slut. Tack på förhand 0 Quote
andreasw Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Hejsan! Verkar som du kör "storyboard" läge? Byt till Timeline så kan du se musikspåret. Det är bara dra i kanten för att få det kortare. Du kan även lägga på en fin toning på slutet! 0 Quote
Jägaren Posted December 27, 2006 Author Posted December 27, 2006 Hejsan! Verkar som du kör "storyboard" läge? Byt till Timeline så kan du se musikspåret. Det är bara dra i kanten för att få det kortare. Du kan även lägga på en fin toning på slutet! Ett jättetack, nu börjar jag komma in i detta program. 0 Quote
Recommended Posts