00Bengtsson Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Letat i förgäves efter ett sätt att markera alla klipp på tidslinjen och flytta efter dem för att få plats med klipp innan i Sony Vegas. Då menar jag förstås att flytta alla lager sammtidigt. Någon som vet om det går att lösa på nåt vis? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 Har aldrig någonsin jobbat i Vegas, men med hopp om att hjälpa dig snabbt kan jag gissa. Ctrl+klick (på varje klipp) eller Ctrl+A (markera allt) är standardkommandon. Antar att du redan testat det? 0 Citera
00Bengtsson Postad 13 december 2006 Författare Postad 13 december 2006 Tack! :D Missade helt Ctrl+A kommandot, jag är kass på att komma ihåg sånt :l Tack för hjälpen! :D 0 Citera
Kvaser Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Jag vet inte om det är det effektivaste men för att få ett hål att lägga in matrial på, så behäver man lite tid på linan som man petar ner matrialet i ( sedan kan man ju ta bort den tiden som blev över). Ställ markören där du vill ha det ( i det här fallet främst på tidlinan ) sedan Insert , time, skriv i hur lång tid, OK 0 Citera
paracelsus Postad 23 december 2006 Postad 23 december 2006 Du kan också slå på "Auto Ripple". Sen när du flyttar ett klipp kommer alla klipp som börjar efter det klippets startpunkt att flyttas exakt lika mycket. Går även att göra "post ripple", dvs om du redan flyttat klippet kan du med ett tangenttryck flytta resten som om du hade "Auto ripple" på. Minns inte vilken knapp, men kolla i hjälpen på dessa termer. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.