Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte bara höra om någon handlat från denna sida eller hur det ligger till? Allämnna frågor och åsikter, pris diskusion är inte intressant är mer intresserad

om support, leverans och säkerhet kring betalning.

Tack för svar

• 4 månader senare...
Postad
Läs på google. Finns en mängd kritik om företaget som använder sig av olaglig marknadsförning med mera. Läs mer på google som sagt

Måste i så fall erkänna att min googlingsförmåga har svikit mig i detta fall. Jag funderade på att handla från dem för någon månad sedan och googlade då hyfsat på dem i jakt på beslutsunderlag. I mina sökningar exkluderade jag allting som var äldre än tre år, gamla uppgifter blir jag inte hjälpt av, och jag kan faktiskt inte komma ihåg att jag hittade någon som rent konkret hade haft problem med dem.

Visst, väldigt många varnade för att de omöjligt kunde vara auktoriserade återförsäljare -- det är de inte heller, men de skriver också det själva på sin webbplats så det är väl knappast någon nyhet -- och att man därför inte kan lita på dem. Detta är inte nödvändigtvis sant. Att någon inte är en auktoriserad försäljare innebär ofta att utrustningen de säljer inte omfattas av tillverkarens garanti men det behöver inte innebära att de är en dålig återförsäljare/leverantör.

Det här innebär nu inte att jag försvarar globalmediapro eller att jag säger att du ska handla från dem. Jag har själv inte bestämt mig när det gäller dem och har (ännu?) ingen erfarenhet av dem så jag råder dig inte till vare sig det ena eller andra, beslutet är helt och hållet ditt.

Ett råd törs jag dock ge mig på, baserat på vad jag HAR hittat på google: om du köper någonting från en icke-auktoriserad återförsäljare, köp till någon form av separat garanti och egen försäkring. OM det blir något strul med din utrustning så kan ett sådant tillägg KANSKE, för även här är ingenting säkert, bespara dig en hel del i reparationskostnader.

Det FINNS gott om dåliga, rentav bedragande, återförsäljare på nätet så om du nu köper från en icke-auktoriserad återförsäljare så bör du vara medveten om att det finns en betydligt större RISK att något går fel i köpet, leveransen eller garantifrågor än om du köpt från en auktoriserad återförsäljare. Och många av bedragarna ljuger och skriver flitigt på sina webbplatser att de är auktoriserade så man kan inte heller lita på vad man läser på deras webbplatser. Om priset är för bra för att vara sant så finns det en stor risk att det är det också. Det är inte det med säkerhet, men det ÄR en stor risk.

Lycka till och låt oss gärna få veta hur du gör och hur det går.

Postad

Det där verkar ju vara en väldigt intressant sida. Har inte så bra koll på skatter.

Hur mycket måste man lägga till förutom frakten?

- Om man köper som privatperson?

- Om man köper som företag? (Man skulle ju kunna starta ett litet produktionsbolag kanske?)

Postad

Har någon fått mer insikt i detta företag än? Är det någon som kan räcka upp handen och säga jag beställde eller De blåste mig, fundera på att kitta mig en ny hvx200 och de är inte mkt billigare men man tjänar nog ändå ca 5-7000:- iallafall

• 1 månad senare...
Postad

Jag försöker nu etablera en personlig mailkontakt med dem. Lyckas det så gör jag en beställning. Då kan jag rapportera hur det gått sen. ;)

Har hittat utländska forum där folk frågar sig samma saker som här, men där enstaka ändå säger sig ha beställt och är mycket nöjda.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...