Mega99 Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Det händer ofta för mig att jag te.x. efter att ha sett nån film blir extremt inspirerad att göra en liknande. Som nyss såg jag Dawn of the dead (bättre sent än aldrig) och självklart blev jag inspirerad till att göra min egna zombie film. Men trots att jag vet att denna inspiration jag fått kommer försvinna när som helst så har jag börjat på ett manus. Enda lösningen är väl att se om filmen när man får slut på inspiration :D Nån mer som någonsin haft samma problem och vad är er lösning? 0 Quote
e93mw Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Jag vet precis vad du menar. Det händer mig jämt. Jag tror inte det finns nån lösning på "problemet" (var glad att du har lätt att bli inspirerad!) men som tröst brukar jag ibland tänka på det gamla mantrat "Att göra film är 10% inspiration och 90% transpiration". 0 Quote
Mega99 Posted December 8, 2006 Author Posted December 8, 2006 Jo. Att planera allt väldigt noga först är nog det bästa. Skriva ner exakt vad manuset/filmen ska handla om, början så väl som slutet. Då har man storyn där, vare sig man är inspirerad eller inte. 0 Quote
Recommended Posts