Alom Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Hej, Jag behöver hjälp med hur man saktar ner farten i After Effects. Jag vill att filmen rullar på som vanligt och sedan saktar ner successivt, som man tänker sig ljudet på en vinylskiva när man trycker på "CUE" =) Hoppas att någon fattar vad jag menar... Tack på förhand!! 0 Citera
sonocronic Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Hur gör man detta i premiere? saktar ner farten successivt på filmklippet eller på ett objekt som rör sig? 0 Citera
Max_H Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Går inte i dagens version av PPro... Om du absolut vill får du saxa upp klippet i X olika delar och lägga på mer och mer slow mo för varje klipp. Eller köra Dynamic Link om du har Production Studio. /Max 0 Citera
sonocronic Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Är du helt säker på detta? Det låter ju helt sjukt! Det är ju ofta man låter en text flyta förbi eller så i premiere! Och att man inte ska kunna accelerera eller sakta in sånt i ett så välutvecklat redigeringsverktyg som premiere låter ju knäppt! 0 Citera
Rogge Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Är du helt säker på detta? Det låter ju helt sjukt! Det är ju ofta man låter en text flyta förbi eller så i premiere! Och att man inte ska kunna accelerera eller sakta in sånt i ett så välutvecklat redigeringsverktyg som premiere låter ju knäppt! Ja, man kan inte öka/minska hastigheten på ett ljud- eller videoklipp steglöst i PPro. Att lägga på text och ändra hastigheten på texten steglöst upp och ned är inga problem, det fungerar utmärkt. :) 0 Citera
Alom Postad 8 december 2006 Författare Postad 8 december 2006 Tack!! Fungerade perfekt!! Lätt att förstå... 0 Citera
sonocronic Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Han sa steglöst... det blir det inte med keyframes 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 sonocronic: Smart att säga emot någonting som du uppenbarligen inte vet någonting om. Jo det kan bli helt steglöst, beror ju på vilken info man matar keyframesen med. Läs manualen istället, där står allt om keyframes. Alom: Jag svarade avsiktligt kort på frågan eftersom forumen inte är till för att lära er programmen från början. Engagera er lite själva och förvänta er inte allt på sliverfat. Läs manualen, ta en kurs, läs på internet, kolla tutorials osv. Sen kan ni komma med specifika sakfrågor. På forumet tar sig medlemmar tid att hjälpa andra och då ska man definitivt inte ödsla deras tid på frågor man kunde googlat efter eller läst om i manualen (som faktiskt bara är ett knapptryck borta). Alla borde se forumet som en tillgång som inte bör missbrukas i onödan får då kanske det blir svårare att få hjälp i framtiden. http://www.nerdif.com/itoons/f1.jpg 0 Citera
sonocronic Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 Ge dig nu! Låter som jag suttit med premiere i 2 dar på dig... Om jag ska vara ärlig så är det inte mycket jag inte kan göra i premiere. Men just denna saken har jag inte hittat under de år jag suttit med programmet. Så att jag inte kan någonting om premiere är helt fel. Ärligt talat så tycker jag du säger lite väl mycket utan att veta vad man kan å inte kan... Ta det lite lugnt nästa gång tack och försök vara lite mindre självsäker... 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 Men om jag är självsäker... och VET vad man kan göra... varför skulle jag inte tala om det? Jag ber om ursäkt för tonen, jag var lite grinig igårkväll för att jag fick sitta hemma en fredag. :p Sen har faktiskt majoriteten som frågar här på voodoofilm precis laddat ned Premiere och vill lära sig allt på en dag. Ibland blir man trött på sånt. Ber om ursäkt som sagt sonocronic, ska försöka tänka på att använda en vänligare ton nästa gång. 0 Citera
sonocronic Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 no problem... alla kan ha en dålig dag Förmodar att jag får leta efter lösningen någon annan stans :) Tydligen för enkel fråga för att fråga här... 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 Är det text eller ett filmklipp du vill ha "cue-effekten" på? Ändrade rubriken och la till Premiere eftersom den numera handlar om det. 0 Citera
sonocronic Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 ett objekt som rör sig... t.ex. text 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.