Ekorren Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Hejsan! Lite sent ute, ska åka iväg till min syster nu och försöka lista ut varför hennes "nya" dator startar om sig själv när hon försöker exportera (eller vad det kallas) när hon har redigerat färdigt. Hon har försökt 2 olika redigerings program. Någon som har några idér på vad jag ska kolla efter ? Eller vad det kan vara för problem...? Tacksam för all hjälp! //Rickard EDIT: Läste just tipsen inför en sådanhär tråd.. 1. Program, windows movie maker och något som hon fick med när hon köpte sin kamera, vet ej nu vilket. 2. Datorn p4 2400 , 1 gb minne, radeon 9700pro, Windows XP 3. matrialet kommer från en dv kamera.. 0 Quote
Ekorren Posted December 7, 2006 Author Posted December 7, 2006 http://service.futuremark.com/orb/resultanalyzer.jsp?projectType=13&XLID=0&UID=7096751 mina resultat i mark3d05 basic test.... fick helt okey... 0 Quote
gorse Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 När den startar om, tvärsvartnar den och det kommer moderkortets firmamärke och minnestest? Eller blir det blå-skärm? Vad står det på blå-skärmen? Eller startar en shutdown/reboot process? Det kan spela rätt mycket roll för felbeskrivningen. I eventviewern, finns det några felmeddelanden som verkar relevanta? Finns det någon dumplogg/userdumplogg? 0 Quote
Max_H Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Och: Finns det mer än en (1) hårddisk i datorn? Och blir det i så fall samma syndrom på bägge diskarna? Här finns ett bra minne-/moderkortstest att köra: http://www.memtest86.com/ /Max 0 Quote
Ekorren Posted December 8, 2006 Author Posted December 8, 2006 "falskt larm" Syrran hade INTE provat med 2 olika program fick jag veta efter några timmars felsökning så vi testa det som kom med kameran och det fungerade fint... så då va det enkelt att förstå att movie makier va boven i dramat... och söker man sedan upp movie maker forumet så ser man mååånga med liknande problem.... Men tack för visat intresse iaf... 0 Quote
gorse Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Om det kan vara en leddtråd så har jag märkt att Adobe premier tvärvägrar att prata med kameran om man installerar "all-in-one"-codecs för att titta på piratfilmer. Funderar på om moviemaker använder samma dll:er? Bytte man namn på några filer så funkade det. Jag har tipsat om det förut på forumet men kommer inte ihåg på rak arm var. Jag tror Pace tog med det i FAQ;en. 0 Quote
Recommended Posts