Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

1. Vet ni vart man kan köpa en Canon XM-2 i butik i skåne?

2. Är den bra? Vilka för och nackdelar finns det med den? Har även hört att den inte ger rikigt filmlook.

Är tacksam för alla svar.

Tack på förhand!

//Seb//

Postad

Funderar även jag på att köpa en Canon XM-2. Har hört att den ska vara bra, och det är många här som filmar med den, så jag honkar på för att få svar på din fråga, är det värt det?

Postad

Själv så tycker jag inte att den är så jätte bra. har den i skolan och på det ställe jag praktiserar just nu. Har inte hållt på med den så mycket men jag tycker den känns lite låg budget och inte riktigt vad jag vill ha...

Men det är ju min syn och jag är ju inge proffs så...

Den gick till och med sönder första gången jag använde den, jag gjorde absolut inget fel (tror jag) men den la bara av. (splitter ny var den då)

peace

Simon

Postad

Arbetar själv med en XM2, har dom även i skolan, och nej det är ingen lågbudget.

Canon's XM2 är en väldigt bra kamera till det priset.

Sönder första gången du använde den ? Så du menar att dom flesta XM2or gör de, om du nu inte gjorde något fel ?

Postad

XM-2 är en jättebra kamera, men den är gammal. Tyvärr så har de nya semi-pro kamerorna hoppat upp i pris. Sony HDR-FX7 och Canon XH-A1 är exempel på dagens motsvarigheter. De går på ca: 36000:-..

Iof. borde man kunna få en begagnad XM-1/XM-2 för en bit under 10000:- Då börjar det bli mycket kamera för pengarna..

Postad

Jag kör med XM 2 och det är INGA problem! Sjukt fin bild precis under brodcastkvalle.

Robust kamera som klarar hårda tag. Bra balansvikt och användarvänlig!

Rekommenderar den starkt!

Postad
Det beror på vad du ska ha den till. Till vanlig amatörfilm så är det en superkamera för pengarna.

Jag filmar väl det mesta. T.ex. sportfilmer och håller nu på med ett manus till min nya film nu:P

Ha det bra!

//Seb//

Postad

XM 2:an är ju ingen amatörkamera, snarare en semiproffskamera. Känner flera som gjort proffsiga produktfilmer med den. En bra kamera enligt uppgift. Prisvärd. Finns väl någon som säljer den i ditt område. Scandinavianphoto ligger väl i närheten? eller?

/niln

Postad
Sönder första gången du använde den ? Så du menar att dom flesta XM2or gör de, om du nu inte gjorde något fel ?

Det var absolut inte det jag menade, jag säger bara att det hände för mig, och på den positiva sidan är det första gången jag har hört en xm2 som gått sönder. Det är säkert en grym kamera för pengarna, men personligen skulle jag välja någon annan... Hörde med min film lärare och han sa också att han skulle ta en annan kamera bara de att han inte fick det för skolstyrelsen, eftersom alla andra skolor har en sån så... :)

Men som sagt, jag är inget proffs och har inte använt så många kameror i mitt liv, jag kanske bara satt en för hög standard på hur jag vill en kamera ska vara..

Postad
XM 2:an är ju ingen amatörkamera, snarare en semiproffskamera. Känner flera som gjort proffsiga produktfilmer med den. En bra kamera enligt uppgift. Prisvärd. Finns väl någon som säljer den i ditt område. Scandinavianphoto ligger väl i närheten? eller?

/niln

Vet inte riktigt vart det ligger.

Tack för svar!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...