Mr.Man Posted March 17, 2004 Share Posted March 17, 2004 Jag har startat ett projekt med att bygga en kamera för undervattenfilmning. Mitt behov var att ha en kamera jag kan sticka under vattenytan vid filmning av tex fiske. Min idé var att bygga in en liten videokamera i ett vattentätt hölje och dra en sladd till a/v ingången till min DV kamera. Kameran hittade jag på teknikmagasinet för 700:- (bevakningskamera) Höljet fick bli en "vattentät" ficklampa. Det är så här långt jag kommit i projektet än så länge. Kom gärna med synpunkter på min idé. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted March 17, 2004 Share Posted March 17, 2004 Om du annars bara ska ha en bild precis under vattenytan så funkar det med ett tomt akvarium. Tryck ner det i vattnet utan att det rinner in och stoppa kameran i det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted March 17, 2004 Author Share Posted March 17, 2004 Bra idé.. men hade tänkt mej lite mer actionladdade scener som kräver mer rörlig kamera. Min "moddade" ficklampa är klar för provdyk.. Är det inte islossning snart?!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted March 18, 2004 Author Share Posted March 18, 2004 Kolla "badkarstestet" på www.sprocket.se project: SubWaterLine 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts