Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Om jag exempelvis vill ha effekten "Glow" på ett specifikt område på filmen, tex: det finns två personer och jag vill endast använda glow på ena personen, hur gör jag då?

Postad

Dubblera klippet, lägg "Glow" på det översta lagret och maska sedan ut personen i fråga så bara han/hon syns från "Glow-lagret". Lite mask-ludd behövs nog också...

/Max

Postad

Jag skulle nog gora som blendband.

Vissa effekter i AE kan bara maskas i adjustmentlayer, som t.ex. rain. (Jag e inte helt saker, men jag hade inte tid att testa olika installningar)

Nar jag anvande Glow sist for att just satta Glow pa bara tva personer i en scen sa gjorde jag dubbla lager, men skulle jag gora om det sa skulle jag nog anvanda adjustmentlayer...

Postad

Finns ju för och nackdelar med alla varianter med en "dumhet" med Adjustment Layer är ju att den påverkar ALLA underliggande klipp. Men det beror ju på vad man vill göra...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...