Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej alla.

leker lite med premiere pro 2.0.

är dock en sak jag inte fixar ( eller säkert många ).

jag exporterar mitt projekt till dvd. jag har satt ut

dvd markers men dom fungerar inte när jag vill hoppa fram

vid uppspelning på dvd spelare.

någon som vet och kan skriva en förklaring hur man gör?

eller måste man göra det i encore...... skulle vara tungt för

det har jag inte... vill inte köpa det enbart för att kunna få kapitel...

Postad

ok.. ska göra det.... tack så mycket för svart.....

har nyss hittat detta forum... ska nog läsa lite här..

tack igen

hej igen....

nu har jag testat det .. både att bränna till dvd direkt och till image fil .

fungerar inte.. det fungerar i programmets preview.

tråkigt......

lol va kasst det är.... suttit hela dagen och försökt...

med olika klipp och olika inställningar... testat i flera olika dvdn... även testat skivorna i datorn.. går inte....

ingen som har någon ide?

Postad

Sätter du verkligen ut DVD Markers?

Sätter du ut Unnumbered Markers så händer precis det du beskriver, dvs att absolut ingenting händer när du försöker byta kapitel på din brända DVD. Det är alltså stor skillnad mellan DVD Marker och Unnumbered Marker när man bränner DVD från PPro.

Om det är DVD Markers du sätter ut, beskriv hur du gör och vad som händer när du sätter ut dom. Dvs, steg för steg hur du gör och vad du blir ombedd av PPro att göra medans du sätter ut dina DVD Markers. :)

Postad

hej igen.

det är dvd markers jag sätter ut.... har testat unmarked med. har även testat funktionen "auto generate dvd markers"

jag lägger till en film i timeline.... flyttar dit jag vill ha marker och trycker på lägg till dvd marker....... har testat både att namnge dom med en siffra och låtit rutan vara tom..... det står på markertype "scene marker" det skapas en i böjran på timeline som jag inte kan dubbelklicka på och namnge...

det roliga är att det fungerar i preview....

Postad

Det finns två sätt att bränna DVD i PPro 2.0, hur gör du? Jag gissar iofs att du gör rätt men ställer frågan ändå. :)

För att DVD Markers skall följa med måste du bränna via DVD Layout.

Är det så du gör och det fortfarande strular hade jag skapat ett helt nytt Project och lagt en filmsnutt på Timelinen och satt ut DVD Markers och sedan brännt den via DVD Layout och se om det fortfarande inte fungerar.

Postad

hej...

jag har skapat 3 nya och lagt dit 3 olika filmer och brännt via layout..

har installerat om programmet..... har nu gett upp.......

tog mitt proj till en kompis o fixade allt i encore.......

men tack för all hjälp... får göra lika i fortsättningen.... lite synd dock

Postad

Jag har kollat upp det där lite närmare och undrar: När du via DVD Layout gör en DVD, klickar du någon gång på Change Template, och om du gör det väljer du Auto-play DVD with no Menus eller Apply a Template for a DVD with Menus?

Väljer du Auto-play DVD with no Menus så har du kapitelmarkeringar endast när du förhandsgranskar din DVD men inte när du väl bränner den. Så välj alltså alternativet Apply a Template for a DVD with Menus för att få kapitelmarkeringarna att fungera på din brända DVD. :)

Postad

tja igen.

har testat det du föreslog... det fungerar.... men! (det finns alltid ett men)

då får jag menyer osv.... hur gör jag för att filmen ska starta automatiskt och innehålla kapitel.....

tack så mycket igen...

Postad
tja igen.

har testat det du föreslog... det fungerar.... men! (det finns alltid ett men)

då får jag menyer osv.... hur gör jag för att filmen ska starta automatiskt och innehålla kapitel.....

tack så mycket igen...

Toppen, då har vi kommit en bit på vägen iaf! :)

Jag läste igenom manualen ang detta och enligt manualen skall det gå att skapa en DVD som är Auto-Play där kapitelmarkeringarna skall följa med. Men som du skrev finns det alltid ett men: Jag läste nyss i ett annat forum att det tydligen är en bugg som gör att det inte fungerar som det skall, vilket vi ju märkt.

Så lösningen verkar vara att helt enkelt använda ett annat program för att skapa dina DVD's så att du får det att fungera precis så som du vill ha dom.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...