Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag sitter just nu och redigerar "en minut film". Jag har en del så kallade 1 frame inserts (Fincher). Det vill säga olika klipp på bara en bildruta. Hur är det med epilepsi och det här. Kan såna som har epilepsi få en attack om de ser en sekvens med 1 frame inserts?

Posted

Vad jag förstått för epileptiker anfall av filmrande eller blinkande ljus. 1 frame inserts ska vara lugnt.

Fast jag är definitivt ingen expert på området, så säg inte att det var jag som sa det när du får arga epileptiker på halsen. :)

Posted

Beror kanske lite på vad som visas i en frame.... Har du värsta demonen som ser mega läskig ut så ökar nog risken (och kanske samtidigt högt ljud då), men har du en blomma så tror jag inte det är så farligt :P

Posted

Pokemon-avsnittet som en massa japanska barn fick anfall av innehöll så vitt jag vet extremt mycket blinkande under flera minuters tid. Så jag tror inte du behöver oroa dig för några inserts.