sonocronic Postad 24 november 2006 Postad 24 november 2006 Jag har kollat runt efter en digital höghastighetskamera men hittar inget pris på nån. Är det nån som vet vilken prisklass dom ligger i? Jag är inget proffs direkt så jag kan inte kan lägga ut så sjukt mycket pengar. Vad behöver man för kringutrustning? /S 0 Citera
tarmen Postad 24 november 2006 Postad 24 november 2006 Hmm.. Vet inget precis pris men tror att det ligger ca:10,000 för att hyra en camera en vecka.. Men som sagt det är mer en gissning. Men kolla in http://www.prosolv.se/ Maila han om pris.. 0 Citera
sonocronic Postad 28 november 2006 Författare Postad 28 november 2006 Inga fler tips eller tankar? 0 Citera
MovieSwede Postad 2 december 2006 Postad 2 december 2006 Ett alternativ vore NTSC versionen av HVX200 då den tillåter 720P 60fps. PAL tillåter enbart 50fps. Annars är ju HDV med deinterlace ett alternativ. 50i - 50P - 25P JVC GY-HD111E Kan ju skicka ut okomprimerad 60fps i 720P (komponent) eller spela in i 50fps 576P 0 Citera
sonocronic Postad 4 december 2006 Författare Postad 4 december 2006 Oj! Det va en hel del info... Jag har ju aldrig hållt på med sånt innan... men hur går hela förloppet till från att filma med de kamerorna till att få in det i premiere till exempel... de e väl inte som en vanlig kamera direkt. Vad är 720P, 576P osv. Är det stationerna som man spelar in till eller? Hur mycket kostar dessa kameror och utrustningen? Verkar väldigt intressant! /D 0 Citera
Max_H Postad 4 december 2006 Postad 4 december 2006 Gy 251 kan spela in i 720P 50fps på band. Vet inte om det finns ngn redigering som kan ta in materialet dock... För att ta in 720 x 576 i 50fps måste du ha Aspect HD pluggen för Premiere Pro. Är osäker på de andra redigeringarna. Samtliga av dessa kameror som räknats upp ligger i klassen runt eller över 50.000:- så det är ju inga nybörjarkameror direkt. /Max 0 Citera
sonocronic Postad 4 december 2006 Författare Postad 4 december 2006 Ok... men jag kollade upp mycket bättre kameror för ett tag sedan och de låg i den prisklassen... så jag undrar verkligen om det är så att dessa kostar så mycket. Om de nu gör det... finns det INGA andra alternativ om man vill göra snygga slomotioneffekter??? 0 Citera
Max_H Postad 4 december 2006 Postad 4 december 2006 Mycket bättre kameror... vilka skulle det vara (nyfiken)? Annars så...mjukvaror. Ex After Effects Pro med eller utan Twixtor. Boris Continuum är också bra, likaså Shake. Annars kan du ju hyra en kamera för en specifik scen. /Max 0 Citera
sonocronic Postad 4 december 2006 Författare Postad 4 december 2006 har kollat lite priser för att hyra... det kostar 2-3 tusen att hyra en dag! Sjuka pengar. Används oftast till industri för att se hur något beter sig. PS Jag har inte namnen på de kamerorna här... sitter vid en offentlig dator. DS Du menar att det finns plugins i aftereffects som gör att det blir bra slomo med en vanlig 24fps videosnutt? SJUKT INTRESSERAD ISÅNNA FALL! Men hur bra kan de bli liksom? 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Det blir ju inte lika bra som en "riktig" kamera med hög framerate, men kolla exempel här: http://www.revisionfx.com/rstwixtorgal.htm /Max 0 Citera
MovieSwede Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 Skall tillägga att visa av de filmklippen är inspelad med betydligt dyrare kameror än de i 50 000kr klassen. 0 Citera
Max_H Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 Sant... och det finns massor att tänka på redan vid INSPELNINGEN av klipp som man vet ska vara i slow motion. Beroende på vilken "look" man vill ha, om man ska köra med en pixel motion baserad slow motion plug in, etc... /Max 0 Citera
sonocronic Postad 7 december 2006 Författare Postad 7 december 2006 Ok? eftersom jag inte gjort nåt av detta innan så får ni gärna berätta mera! förklara och så... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.