Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter många rekomendationer från bl.a. medlemmar Voodoofilm har jag införskaffat Premiere pro 2.0 som jag redigerar i. DET ÄR ETT KANONPROGRAM!

En fråga bara: Vad är det för röda markeringar (linjer) som uppstår ovanför arbetsbordet. bara ovanför vissa delar. Trodde det var att vissa avsnitt med de röda markeringarna behövde renderas, men de finns fortfarande kvar efter rendering.

Hittar inget om detta i instruktionsboken heller.

Vad vill dessa röda markeringar tala om för mej?

Postad
Vad vill dessa röda markeringar tala om för mej?

Dom berättar att du måste rendera klippet för att få en 100%-ig prewiev i realtid samt berättar att du gjort något med klippet, lagt på en effekt, ändrat opacitet/position, mm, mm. Många gånger får man iofs prewiev i realtid även fast man har en röd markering över klippet/n, så det är absolut inte nödvändigt att rendera.

För att rendera den och därmed byta färg från röd till grön, tryck Enter på ditt tangentbord. För att tex rendera bara ett klipp och inte hela din Timeline, använd Work Area Bar. Det röda försvinner inte om du renderar ut klippet via tex File > Export Movie.

Postad

Ja visst.

Sitter hela dagen och lär, ögonen blör ymnigt. En ny värld jämfört med Pinnacle Studio - Huvva.

Som vanligt vill jag lära utan att läsa i manualen. Det är mer sport då.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...