Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Jag har problem att tanka in material som är filmat i standard definition 16:9 med en canon xl h-1 i Final cut pro 5.0

Bilden syns i capturefönstret men när jag trycker på capture now så tankar den bara några sekunder, sedan säger den Error while capturing o.s.v. Några sekunder av klippet sparas och går att se.

Jag har testat med 2 olika kameror och 2 olika datorer med samma resultat.

HJÄLP!

Postad

Nu vet jag inte hur du har gjort men kanske felet orsakas av att du har spelat in i 25F och försöker spela in det som 50i? Vad jag vet ska det finnas stöd för Canons 25F i nyaste FCP. Detta visste du säkert redan men du nämnde det inte så det kanske var värt att nämna.

Jag har varken en Canon eller FCP så jag vet inte om det skulle kunna orsaka ett sånt problem heller men jag tar mig friheten att gissa. :)

Postad

Vad får du för felmedelande i övrigt?

Det samma hände mig med en helt annan kamera och på ett helt annat redigeringsprogram.. efter att jag slitit av mig en tredjedel av mitt hår avinstalerde jag Itunes (i felmedelandet stod något om ("...audio...någonting...") Då funkade det som det skulle.

Postad

Jag var med och hjälpte philosopher att lösa problemet.

efter mycket efterforskningar visade det sig att det band vi spelat in på (sony premium) inte lämpar sig för kameran och därför bara kan spelas upp genom samma kamera.

Vi fick låna kameran igen för att tanka in.

Så varning för att använda sony premium-band i canonkameror alltså!

Postad

Hade ni spelat in i Canon 25F och sedan försökt spela upp det från en annan bandare? Eller var det bara så att den inspelningen BARA funkade i just den kamera det var inspelat i?

Frågar mest bara för att jag spelat in massor på olika band på H1 och har inte haft trubbel (men håller generellt med... har hört om MASSOR med trubbel med Sony Premium och Canon kameror).

Däremot kan Canons 25F format BARA spelas upp i en Canon HDV kamera - inte i en Sony kamera eller bandspelare (vilket ju är urbota korkat).

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...