Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jaa jag undra på vad de finns för bra färgkorrigerings program utöver dom som finns med i dom flesta redigeringsprogram. Själv kör jag med Avid xpress pro men jag tycker inte jag får ut allt jag vill ha i den färgkorrigeringen. Vad finns de annars för bra program som används på dom stora produktionsbolagen?

Postad

Många kör After Effects med Color Finesse (32 bitars plug för AE som medföljer) men jag vet inte om den finns i en version för Avid. Största trubblet är ju att Avid har så svårt att samarbeta (läs: flytta filer till) med andra program än sina egna...

Sen är ju Avids Symphony/Media Composer klart bättre än Xpress Pro (tycker personligen att det är pinsamt med en färgkorr som

inte går att keyframe:a).

Edit:

Color Finesse ska tydligen funka (om man har Elastic Gasket):

http://www.synthetic-ap.com/support/kb/420101.html

Är du förmögen alt. har vunnit på lotto eller liknande... http://www.davsys.com/ (används av dom STORA).

En del kör ju direkt i Autodesk-systemen (Lustre, Inferno etc)

/Max

Postad
jaa jag undra på vad de finns för bra färgkorrigerings program utöver dom som finns med i dom flesta redigeringsprogram. Själv kör jag med Avid xpress pro men jag tycker inte jag får ut allt jag vill ha i den färgkorrigeringen. Vad finns de annars för bra program som används på dom stora produktionsbolagen?

Att färgkorrigera i AE. Varför gör ni det inte i premiere. Eller menar du att du klipper hela filmer i AE? Eller läser du in olika klipp och sedan färgkorrigerar var klipp för sig i AE och sedan sparar för att sedan redigera de "nykorrigerade" klippen i Premiere?

Postad

Inte helt smidigt att korra i PPro om man klipper i Avid... Sen att PPro's färgkorr är mycket bättre än Avids är ju (nästan) sekundärt eftersom det blir bökigt att få dit klippen separat. (PPro's färgkorr är också 32-bitars och är "tillverkad" av Sythetic A. som gör Color Finesse - den har dock inte lika många "spakar")

/Max

Postad

Personligen gillar jag FCP's färgkorrigering bäst, kanske för att jag kan den bäst. Avids färgkorrigering tycker jag är riktigt dålig.

Har börjat pilla lite i combustion också...verkar lovande.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...