Diuier Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 jaa jag undra på vad de finns för bra färgkorrigerings program utöver dom som finns med i dom flesta redigeringsprogram. Själv kör jag med Avid xpress pro men jag tycker inte jag får ut allt jag vill ha i den färgkorrigeringen. Vad finns de annars för bra program som används på dom stora produktionsbolagen? 0 Citera
Max_H Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 Många kör After Effects med Color Finesse (32 bitars plug för AE som medföljer) men jag vet inte om den finns i en version för Avid. Största trubblet är ju att Avid har så svårt att samarbeta (läs: flytta filer till) med andra program än sina egna... Sen är ju Avids Symphony/Media Composer klart bättre än Xpress Pro (tycker personligen att det är pinsamt med en färgkorr som inte går att keyframe:a). Edit: Color Finesse ska tydligen funka (om man har Elastic Gasket): http://www.synthetic-ap.com/support/kb/420101.html Är du förmögen alt. har vunnit på lotto eller liknande... http://www.davsys.com/ (används av dom STORA). En del kör ju direkt i Autodesk-systemen (Lustre, Inferno etc) /Max 0 Citera
Fat Tony Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 jag brukar använda vegas eller AE det är två kraftfulla program. Men jag vet inte vad är kan någon förklara? 0 Citera
peterfilm.se Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 jaa jag undra på vad de finns för bra färgkorrigerings program utöver dom som finns med i dom flesta redigeringsprogram. Själv kör jag med Avid xpress pro men jag tycker inte jag får ut allt jag vill ha i den färgkorrigeringen. Vad finns de annars för bra program som används på dom stora produktionsbolagen? Att färgkorrigera i AE. Varför gör ni det inte i premiere. Eller menar du att du klipper hela filmer i AE? Eller läser du in olika klipp och sedan färgkorrigerar var klipp för sig i AE och sedan sparar för att sedan redigera de "nykorrigerade" klippen i Premiere? 0 Citera
Max_H Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 Inte helt smidigt att korra i PPro om man klipper i Avid... Sen att PPro's färgkorr är mycket bättre än Avids är ju (nästan) sekundärt eftersom det blir bökigt att få dit klippen separat. (PPro's färgkorr är också 32-bitars och är "tillverkad" av Sythetic A. som gör Color Finesse - den har dock inte lika många "spakar") /Max 0 Citera
barnholdt Postad 17 november 2006 Postad 17 november 2006 Att ingen nämnt Silicon Color http://www.siliconcolor.com (nu mera ägt av Apple). Sen är Da Vinci ett alternativ, fast då är det inte mjukvara utan dedikerad hårdvara. 0 Citera
Max_H Postad 17 november 2006 Postad 17 november 2006 Sant - såg en demo på IBC och blev rätt impad. /Max 0 Citera
Eibon Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 Personligen gillar jag FCP's färgkorrigering bäst, kanske för att jag kan den bäst. Avids färgkorrigering tycker jag är riktigt dålig. Har börjat pilla lite i combustion också...verkar lovande. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.