Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå

Har ett problem

Det är som så att vi ska ha ett rum med helt blodiga väggar, men det är där problemet kommer in.

Hur ska vi nklast sett göra blodiga väggar, verkligheten e ju bäst att bloda ner väggarna ordentligt istället för digitla effekter.

Men risken är att blodet inte går bort mm, det finns avlopp i rummet.

men om man gör det i AE, hur gör man då på det bästa sättet.

Tacksam för svar

Postad

Leta upp lite bra recept på filmblod och prova lite. Kör du med nötblod så går det nog utan problem bort från väggar. Likaså riktigt filmblod med sorbitol och något färgämne. (Kommer dock inte ihåg var man inhandlar detta). Karamellfärg har en jäkla tendens att färga av sig så använd för säkerhets skull inte det.

Kontentan av mitt inlägg är att du inte ska göra det digitalt, det kan aldrig bli bättre än om du gör det på riktigt.

Postad

testade lite på en del av väggen, lät vara över natten.... karamellfärg, sirap och soja (test för ja hade slut på kaokao).

Dagen efter räckte det med vatten faktist de bara sköljdes bort.

måste vara nån sorts impregnerad betongvägg...

tackar för svar

Postad

Så länge väggen tål vatten så ska det väl funka. :)

Vill du inte ha den sojalukten/-smaken så går kaffe (m.vatten) också bra.

Vill du köra med karamellfärg, undvik ekströms som jag har hört ska vara svårast att får bort.

• 6 månader senare...
Gäst bollyn
Postad

Andvänd en spruta och spruta på väggarna.

• 2 månader senare...
Postad

Lek med funktionen Track-motion i AE, ifall du inte kommer up med något snyggt, så skulle jag gå med färg, vattenlösligfärg. Vad är de för väggar? Kakel, inga problem. Trä och tapet är däremot ett större problem. Men jag har aldrig sätt ett rum med golvbrun och tapet? :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...