Ripper500 Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Hej Har precis redigerat klart min film efter flera timmars arbete. Men stöter på ett stort problem. När jag ska exportera till dvd så går det inte att bränna. Det går inte att klicka på "burn" knappen. Jag kör adobe premiere 2.0. (dock står det att jag har en tryout) Kan det vara pga detta? Allt annat fungerar som det ska. Eller har jag glömt något? Det går att encoda till andra format. Det är just dvd som inte går. (kör Xp) Vad gör man? Tacksam för hjälp. Mvh 0 Citera
Pehrbau Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Använder Premiere 1.5 mycket sällan så andra kan nog svara bättre, men undrar om den film du har är klar för att bränna till DVD? Den måste ju först kodas om till DVD format dvs MPEG2. Men det kanske skall gå automatiskt i Premiere 2? Skall du inte ha några menyer i din DVD film? Dessa kräver väl i så fall ett authoring program? 0 Citera
Rogge Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 (dock står det att jag har en tryout) Ja, där har du orsaken. Premiere Pro, alla versioner, kan inte bränna DVD-skivor från trialversioner. Du kan inte heller exportera MPEG2 från trialversioner. Exportera som Microsoft DV Avi och ta in det i tex Adobe Encore DVD. 0 Citera
Ripper500 Postad 9 november 2006 Författare Postad 9 november 2006 Ok, tack för svaren. Hade tänkt åka i väg till siba eller elgiganten och köpa ett program. Dom säljer nästan bara pinnacle studio. Är det ett bra program att använda sig utav. Jag är mer van vid adobe premiere och har kört 1,5 förut, men dock tappat bort skivan. Men vad jag vet så är adobe betydligt dyrare. Förslag? 0 Citera
Rogge Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Förslag? Premiere Elements är mitt förslag om vi pratar samma prisklass som Pinnacle Studio! :) Premiere Elements 3.0 kostar 895 kronor på Scandinavian Photo och Premiere Elements 3.0 plus Photoshop Elements 5.0 kostar 1.345 kronor vilket ju är ett väldigt bra pris på två väldigt bra program. 0 Citera
Ripper500 Postad 10 november 2006 Författare Postad 10 november 2006 Ok låter bra. Kan man hitta Elements på vanliga data affärer? 0 Citera
Rogge Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Ok låter bra. Är premiere Elements liknande Premiere? Premiere Elements är en "nedbantad" version av Premiere Pro och saknar vissa funktioner som Premiere Pro har. Dom är väldigt lika varandra så har du använt Premiere Pro så kommer du känna dig hemma i Premiere Elements. Kvaliteten på den slutliga videon blir exakt likadan oavsett vilken version du använder, dvs Elements eller Pro. Premiere Elements hittas i dom flesta datorbutiker och om dom inte har det hemma kan dom beställa åt dig. :) Ladda ner en testversion och testa och se om Premiere Elements har det du vill ha: Premiere Elements 3.0 0 Citera
carbe Postad 17 november 2006 Postad 17 november 2006 Omdöpt från "Varför går det inte?". Undrar bara en sak som är ganska självklar egentligen. Men varför döper ni om trådar ibland? 0 Citera
EliteMachine Postad 18 november 2006 Postad 18 november 2006 Därför att trådar alltför ofta döps till något helt intetsägande, om användare av forumet inte ser vad personen behöver hjälp med i rubriken så minskar chansen drastiskt att personen får någon hjälp... Ta som exempel denna tråd, "varför går det inte" vad är det egentligen som inte går? i detta sammanhang skulle det kunna vara massor av olika saker som inte går, så då är det bäst att precisera vad det är man behöver hjälp med. Sen ser det ju för* ut också... och att gå ifrån ämnet så som vi har gjort nu är det nästan också spöstraff på :) så svara inte på det här... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.