Gå till innehåll

Textanimation


Tobbger

Recommended Posts

Om ni kollar under denna länk så hittar ni en film längst upp som heter "Silent Heroes: The Story". I slutet utav denna filmen så kan man få se en text-effekt som är über-snygg! När man ser hur solljuset skiner igenom texten.

 

http://www.silentheroes.se/movies.php

 

Någon som vet vad denna effekt heter och i vilket program man kan göra det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns inget annan plug-in till t ex Final Cut Pro, iMovie eller liknande. Skulle gärna vilja ha Premiere och AE, men är man b-filmare så vet ni ju hur det blir med sånt. Kör med pappas program eftersom att han jobbar med sånt.

 

EDIT: Oj, märkte att AE-plug-in också funkade på Final Cut. Men är det gratis att ladda ner den här demo-versionen och hur mycket får man göra på den?

Länk till kommentar
Share on other sites

Om det går till på samma sätt i FC som i AE har jag ingen aning om, men i AE gör man såhär:

 

1. Skriv lite text.

2. Applicera Twixtor.

3. Mixtra med inställningarna tills du är nöjd (färg, ljusstyrka etc.). För att få ljuskällan att åka lägger du in keyframes för "Source point".

Länk till kommentar
Share on other sites

Ursäkta så fruktansvärt mycket! Jag måste haft totalt hjärnsläpp eller något liknande när jag skrev de tidigare inläggen.

Den plug-in du söker är Shine (www.trapcode.com/products_shine.html) och ingenting annat.

 

Demo och tutorial finns på www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutdes_ppro_shine.htm

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...