Gå till innehåll

Nya konsumentkameror vad händer?


Mickels

Recommended Posts

Nya konsumentkameror blir bara sämre o sämre. Bara automatik. Har sett mängder med äldre kameror (bortsett från formatet) med manuell vitbalans o riktig optik, manuell bländare o slutare, fysiska knappar. Allt sånt fanns på de flesta kamerorna för ca 10 år sen. Köpte min digital 8 för två år sen. Hade enorma problem att hitta en bra konsumentkamera. Ännu svårare var att hitta en svartvit sökare. Nu finns ingen konsumentkamera med svartvit sökare.

 

Idag proppar de in kamerorna med en massa effekter som är helt onödiga. Att använda dessa efkter e ju nästan tragiskt, man visar bara hur dålig man är anser jag. Man förstör inte bara en videoproduktion om man har ont om pengar, man förstör ju semesterbilderna oxå. Nu filmar jag inte bara semesterbilder, men för att jag skulle vilja vara nöjd med mina semesterbilder skulle jag vilja ha en kamera för minst 30 000 kr klassen. Jag kan bara titta på en konsumentkamera o tänka "Att man kan köpa sånt här skräp"

 

Bra kameror fanns det förr med dålig upplösning, nu finns det dåliga kameror med onödiga finesser men formatet kan man inte klaga på.

 

Hoppas ni orka läsa allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men de ju de som e de tragiska, Att "Svensson" blir lurad o tror att de ska bli så mycke roligare filmer med alla dessa finesser. Inte äns en amatör har använding egentligen av finesserna, bara inponera på folk. Men fler altenativ borde finnas på konsumentsidan i allafall. Alla kamerorna har i prinsip samma saker, vilket de inte spelar roll vilken man köper idag. de gamla hade alla funktioner i automatik oxå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...