Gå till innehåll

Har inte sagt något sen 2013.


jonkanon

Recommended Posts

  • 9 månader senare...

Och vips så kikade man in igen....

 

Har börjat bygga massa Lego. Så filmar jag lite men annars sitter jag mest och hatar livet. Flyttar igen, men skippar hemlös och så. Grabben har CP-skada och assistans, varav jag är en assistent. Vilket gör att det är min enda inkomst, som sen gör att alla vakna timmar samt natten betraktas som arbetsförmåga. Men betalt får man för några timmar, resten jobbar man gratis. Så jag kallar det slaveri.

 

Men i övrigt så hatar jag livet och har så gjort i många år. Tiden går, bekymren består. Och typ 2010 när jag blev utbränd så började jag fotografera för jag tappade förmågan att skriva, ha ro att sitta ner. Nu är jag tröttare än jag var 2010, och tänker att hade jag då vetat hur man kan må ätter värre... tja, hara kiri då.

 

Men är det en filmidé? D.v.s. någon åker i tiden för att ta livet av sig själv för att man orkade mindre sen?

 

Men, jag är som jag är och lever troligen aslänge till. För de gnälliga överlever =)

 

mvh

 

Jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Som anhörig till familjemedlem har du rätt till att jobba 48 timmar i veckan vilket bör ge en helt ok lön. Jag jobbar åt min fru som har MS via Humana sedan 2005 och det har funkat bra. Lägg passen dagtid så slipper du en massa strul

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...