jonkanon Posted November 11, 2019 Posted November 11, 2019 Loggade in, och det funka. Får väl kika hit lite oftare kan jag tänka =) /Jon 0 Quote
jonkanon Posted August 13, 2020 Author Posted August 13, 2020 Och vips så kikade man in igen.... Har börjat bygga massa Lego. Så filmar jag lite men annars sitter jag mest och hatar livet. Flyttar igen, men skippar hemlös och så. Grabben har CP-skada och assistans, varav jag är en assistent. Vilket gör att det är min enda inkomst, som sen gör att alla vakna timmar samt natten betraktas som arbetsförmåga. Men betalt får man för några timmar, resten jobbar man gratis. Så jag kallar det slaveri. Men i övrigt så hatar jag livet och har så gjort i många år. Tiden går, bekymren består. Och typ 2010 när jag blev utbränd så började jag fotografera för jag tappade förmågan att skriva, ha ro att sitta ner. Nu är jag tröttare än jag var 2010, och tänker att hade jag då vetat hur man kan må ätter värre... tja, hara kiri då. Men är det en filmidé? D.v.s. någon åker i tiden för att ta livet av sig själv för att man orkade mindre sen? Men, jag är som jag är och lever troligen aslänge till. För de gnälliga överlever =) mvh Jon 0 Quote
bellstam Posted August 15, 2020 Posted August 15, 2020 Lego är en trevlig hobby, passa på att göra lite stopmotion-film det lindrar tristessen. kanske en legofilm om din filmide? 0 Quote
Aettan Posted August 17, 2020 Posted August 17, 2020 Som anhörig till familjemedlem har du rätt till att jobba 48 timmar i veckan vilket bör ge en helt ok lön. Jag jobbar åt min fru som har MS via Humana sedan 2005 och det har funkat bra. Lägg passen dagtid så slipper du en massa strul 0 Quote
Recommended Posts