Gå till innehåll

Efterlys DVD meny program


Bravo

Recommended Posts

Hej på er!

 

Som vi vet idag finns det många program för att bygga DVD menyer.

 

Programmet som jag efterlyser ska kunna göra en DVD meny med "Play Film" knapp för att se hela filmen och "Scene Selection" knapp så man kan välja vilken delen man vill se från filmen och därefter komma tillbaka till Huvud Meny och inte fortsätta att spela filmen.

 

Jag jobbar med Adobe Premiere Elements 10 och fick svar från Adobe att det inte går att göra det, jag vet att på MediaZilla kan man göra det men det är dyrt med abonnemang och jag vill jobba med ett program som är installerad i min HDD utan internet anslutning.

 

Vilka program kan göra en sådant meny?

 

Vad använder ni?

 

Berätta här så att det kan bli hjälp för andra också.

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Bravo

Jag använder Adobe Encore CS5.

Det är gammalt men fungerar bra.

Dock har jag hört att det inte längre ingår med automatik i Adobe serien man skall kunna laddas ned separat.

 

Med vänlig hälsning

Tomas

 

Tack Tomas!

 

Jag är inloggad på Adobe och det jag se är att sista version av Encore var CS6.

Förut kunde man ladda ner gratis gamla versioner av Adobe mjukvaror men nu hittar jag inte möjlighet för det.

Har du länken från Adobe som man kan ladda ner Encore?

 

//Bravo

Länk till kommentar
Share on other sites

Du kan ladda ner och köra CS2-produkter. Men det kräver i princip Win XP i 32-bit version: https://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/cs2-product-downloads.html?promoid=19SCDRQK

 

Är man Creative Cloud-medlem kan man installera Premiere Pro CS6 och då installeras även Encore DVD.

 

Tack, Jag håller på att ladda ner CS6:an nu för att använda Encore, hoppas att den ska kunna skapa en DVD Meny som jag önskar.

 

Jag hör av mig är i fall jag behöver mer hjälp, mera förslag på en mjukvaror som kan skapa en DVD meny som jag skrev i första inlägg är välkomna. :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är här igen!

 

För att kunna installera en CS# produkt måste man har köpt den förut och gå in i sitt konto för att se ditt serienummer och det har inte jag :-(

Förut hade man en lista över alla program för att ladda ner och serienummer på hemsidan men nu måste man har egen serienummer.

 

Läs text nedan:

 

You need your CS5.5 serial number to complete the installation. To find your serial number, sign in to your Adobe account. On the Manage Accounts page that appears, all your registered products and their serial numbers are listed in the Plans & Products section. For more information on locating serial numbers, or on registering a serial number, see Find your serial number.

 

Förslag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

Det är flera år sen jag använde Encore, men nu skulle jag behöva fnirpa ihop en enkel DVD med en enkel meny:

Visa scen 1

Visa scen 2

.

.

Visa scen 5

Visa alla scenerna

 

...men jag kommer ta mej 1000 inte ihåg hur man gjorde!

Alla tutorials petar sej snigelsakta igenom detalj efter detalj som om livet vore oändligt, men klockan på väggen säger att det är i högsta grad ändligt.

En snabbuppfräschning i Encore, med kortahuggna telegrafikommandon, är vad jag trängtar efter.

 

Förslag på enklare/snabbare DVD-menyprogram? Jag kollade på DVD-Styler (http://www.dvdstyler.org/en/), men ... rörigt, rörigt.

/Stene

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...