Gå till innehåll

Dokumentärfilm - "nybörjare" (HJÄLP MED FINANSIERINGSTIPS!) :D


Artistic

Recommended Posts

Hej!

 

Jag ska göra en dokumentärfilm. Jag har stått på ett problem som jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig med.

Hur säljer jag en dokumentärfilm? Till vem och hur mycket kan jag förväntas få betalt? Och sist, hur kan jag få så stor vinst som möjligt? - dvs hur kan jag tjäna så mycket pengar som möjligt.

 

Det är en dokumentär om flyktingars liv sett från tre olika perspektiv. Huvudkundgruppen är väl instituter för utbildning - gymnasieskolor, högskolor och universitet.

 

Finns nog säkerligen fler som jag kan sälja till. Anledningen till att jag inte kan komma på fler just nu är förmodligen för att jag lägger stor vikt i hur jag kan få stora summor med pengar - stora intäkter.

 

Ni som är erfarna inom filmbranschen, skulle ni kunna hjälpa mig?

 

PS. Om jag varit otydlig i texten, var vänlig och nämn det!

 

Tack alla kungar!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 år senare...
On 12/11/2014 at 1:04 AM, Artistic said:

Hey!

 

I'm going to make a documentary. I have been facing a problem that I wonder if you could help me with.

How do I sell a documentary? To whom and how much can I be expected to get paid? And lastly, how can I get as much profit as possible? - ie how can I make as much money as possible.

 

It is a documentary about the lives of refugees seen from three different perspectives. The main customer group is well institutes for education - high schools, colleges and universities.

 

There are probably more that I can sell to. The reason why I can not think of more right now is probably because I put a lot of emphasis on how I can get large sums of money - large income.

 

You who are experienced in the film industry, could you help me?

 

PS. If I was unclear in the text, please mention it!

 

Thank you all kings!

Det krävs mycket tålamod, engagemang och passion för att följa en historia i en dokumentärfilm. Det hjälper att ha goda kommunikationsfärdigheter och en uppskattning för visuell konst. Dokumentärfilmer är en djupgående och informativ resurs som kan användas för att väcka diskussioner. Dokumentärfilmer ger inte bara en möjlighet att förstå och få kontakt med världen, utan de är också ett utmärkt sätt att samlas med vänner för att titta på och delta i diskussioner om viktiga frågor i vår tid; jag ser många bra dokumentärer på Netflix. Du kan titta på den om du vill få en idé eller strategi. Detta kommer att vara till stor hjälp för dig när du strävar efter att bli ännu bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...