Gå till innehåll

Mercury playback engine problem


jolt_jokern

Recommended Posts

Hejsan.

 

Jag har precis köpt ett GTX 470 för att kunna köra GPU acceleration i mercury playback engine. Jag har installerat de senaste drivrutinerna och CUDA toolkit 3.2, och jag kör win 7 64-bit.

Men när jag ska starta nytt projekt i premiere så är alternativet att välja GPU grått och går inte att klicka på.

Hur ska jag göra för att kunna använda det?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Jag hoppas det är okej att jag hi-jackar tråden lite. Har någon lyckats få Mercury att lira med GeForce 320M, d.v.s. grafikkortet som sitter i Mid-2010 Macbook Pro 13". Det är ett grafikkort med CUDA stöd, men jag lyckas inte få Adobe's GPU-sniffer att känna igen det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan gå in i "/Applications/Adobe Premiere Pro CS5.5/Adobe Premiere Pro CS5.5.app/Contents/cuda_supported_cards.txt" och lägga till lite egna kort, t.ex. 320 och 330M. Om kortet har under de rekomenderader 768mb:en ram så kommer GPUSniffer att påpeka det men det kommer ändå funka. Dock verkar 320M vara ett mystiskt kort och GPUSniffer erkänner inte ens att det har CUDA-kärnor. Därför undrar jag hurvida det är möjligt att få Adobe att känna igen det med någon viss drivrutin eller dyl. Det torde ju vara rätt många som sitter på en Macbook Pro 13"? Har hört rykten om en inofficiell drivrutin som ska få det att funka, men jag har inte lyckats ta reda på om detta är sanning eller bara bullshit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nope... Det finns en anledning till att det aldrig blev certifierat - med HD-material det går långsammare med accelerationen påslagen än utan...

Det är för lite minne på kortet helt enkelt. Det funkade för vanligt DV-material, men då måste man lägga in begränsningar och så blir det

tjafs om det istället...

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...